• Emblas Mamma

Hur lång tid ungefär kommer ER brudfrisyr ta? =)

Här sitter jag och skriver en dagordningslista till bröllopet.
    När vi ska stiga upp, när vi ska äta, när vi ska åka till var och vem som gör vad.

Nu är det ju rätt svårt att beräkna hur lång tid frisyren kommer ta. Inte sminket, bara frissen!

Berätta gärna hur lång tid ungefär eran kommer ta, och visa gärna bild :)

• Svar på tråden Hur lång tid ungefär kommer ER brudfrisyr ta? =)
  • Gopplan

Jag var hos frisören och sminkösen idag för provsminkning och diskussion. Hon sa att frisyren kommer att ta ca två timmar och sminket ca en timme, men vi har bokat in 3,5 timmar för att vara på den säkra sidan.

• Winterfresh

Här kommer det ta 4 timmar ungefär både för mig och tärnan med smink och uppsättning på oss båda av samma frisör

• Emblas Mamma

Det var lite olika, har ni komplicerade eller enkla frisyrer? =)
    Jag hoppas inte håret tar mer än 3 timmar!

• misscat81

Det beror på väl helt på vad man ska göra. Det som tar tid som jag har förstått är tex att locka håret. Själv har jag självlockigt hår, så när jag var på provuppsättning tog det inte ens en timme. Nu ska jag inte ha håret så som vi provade har jag kommit fram till, men jag tror inte det kommer ta längre tid med den frisyr jag har tänkt ha. Men om man skulle göra samma frisyr på någon med rakt hår så skulle man ju vara tvungen att locka hela håret, och det tar ju tid.

• wiii

jag ska bara locka håret, och frisören trodde att det absolut inte skulle ta mer än en timme, men så har jag visserligen ganska kort hår också, till axlarna bara.

• Gopplan
    Emblas Mamma skrev 2011-04-28 21:57:02 följande:
    Det var lite olika, har ni komplicerade eller enkla frisyrer? =)
    Jag hoppas inte håret tar mer än 3 timmar!
    Jag ska ha en uppsatt snirklig frisyr med krona så det får väl räknas som avancerat, speciellt att få dit kronan så den sitter, men två timmar sa frisören.
  • Ronja8

Prata med din frisör så kan hon/han hjälpa dig. Hon borde ju veta hur lång tid hon tar på sig att gör en bröllopsfrisyr-

• Emblas Mamma

Tack för svaren! :)
    Var lite nyfiken, ska till frissan nu och göra det på prov :)
    Har långt hår som räcker lite nedanför brösten, vill ha det lockigt och snyggt där bak, lite halvuppsatt kanske.
    Så det tar väl tid. men vi får se! Ska ta kort på det sen! :)

Svar på tråden Hur lång tid ungefär kommer ER brudfrisyr ta? =)