• Anonym (Fart och fläkt)

Spex för min BM

Hej.
    Jag vill så hemskt gärna göra något spex för min make på vår bröllopsfest. Så jag tänkte höra om det finns några andra här som har något planerat. Någon överraskning eller så.
    Enda anledningen att jag är anonym är i fall min BM skulle hitta in här och se att jag tänker göra något. Så det är för att vara på den säkra sidan. =)
    Jag har funderat på att använda mig av "Han är min" med Linda Bengtzing på nåt sätt. Men ändå inte bara den... han är metalkille rakt igenom, det ska vara grindcore å hela faderullan, så jag hade gärna vela hitta nån sån låt och totalt göra om den. Typ använda texten men jag göra en smörlåt eller nåt sånt. =) Själv varken sjunger jag eller spelar nåt instrument, men det kan man ju leja nån annan att göra ;) Eller så kör man lite halvdan karaoke (om jag törs) det är väl tanken som räknas, inte rösten...

Så berätta gärna om det finns några brudar här som ska vara med och spexa eller överraska sin karl. Jag vill gärna ha tips och idéer tack! 

• Svar på tråden Spex för min BM
  • TheD

Eftersom jag är dansare kommer jag tillsammans några fler dansare uppträda. Min blivande kommer få sätta sig på en stol framför alla.

En remix av låten "A whole new world"  och jag kommer vara den ända som har vitt på sig osv... och sen efter andra refrängen tror jag det är när hon sjunger "a whole new world with you" så kommer jag sätta mig i hans knä

Glad

• Gwennie

Jag ska också leka lite med min man på festen. Jag försökte hitta något som jag visste verkligen betyder något för oss och som berättar något om oss. Tänkte så här:

Min blivande har varit väääääldigt långsam på det här med att utveckla vårt förhållande. Han flyttade in snabbt som attan (för att det fanns mat i mitt kylskåp och inte hans ;) men sen har han varit väldigt osäker och inte vågat ta några större steg. När jag tog upp frågan om förlovning eller husköp eller barn och så, så bytte han alltid samtalsämne eller sa "ja, kanske det, kanske" för att slippa ta några beslut. Han har behövt mycket tid på sig, helt enkelt, men nu är det bröllop på g :) Ville därför hitta en låt att sjunga som tog upp det här och bestämde mig för Doris Day's "Perhaps, perhaps, perhaps" som är helt klockren! Dessutom råkar den vara ledmotivet till vår favoritserie "Couplings" som vi såg avsnitt efter avsnitt av när vi dejtade och blev kära i varandra. Säker på att det kommer att sitta som en smäck!

Jag tror att det skulle bli fantastiskt om du kunde hitta en låt som du vet att han verkligen gillar och sen göra om den till något riktigt kärleksfullt smörigt! Du får väl försöka lura fram vilken som är hans favorit.
    Oavsett så är ju det här ett typiskt tillfälle där det är tanken som räknas och inte så mycket resultatet.

Hoppas du hittar något som får honom att trilla av stolen :)

• Anonym

Hej min blivande är dansk så efter jag har dansat valsen o dansat med min pappa så ska jag gå o byta om till en Röd vit klänning!!!! oso ska det börjas att spela vi er röda vi är vita i högtalarna  när jag kommer in , tyckte det kunnde vara lite roligt bådde för min b2 o hans släkt som är såå underbara !!!

• Anonym (Fart och fläkt)

Jag tror att alla era idéer kommer bli succé! =)
    TheD: Ååh, vad avundsjuk jag blir på att du kan dansa ;P har alltid velat kunna det! Han kommer nog att uppskatta det! 

Gwennie: Vi älskar oxå serien coupling och har sett igenom den mer än en gång! =D Ja jag vet många låtar som han älskar, men de flesta innehåller så mycket blod och död eller politik =/ Sånt där typiskt grindcore. Han gör själv musik och skriver då låtarna så det hade varit grymt kul att stjäla en av hans texter och göra den smörig! Haha! För det är oxå growl ;) Annars får jag hitta nån bra låt med Nine eller Meshuggah för de är favoritbanden.

Anonym: Ja det blir han nog riktigt överraskad över! =) Lycka till! 

• Gwennie
    Anonym (Fart och fläkt) skrev 2011-04-29 12:35:03 följande:
    Jag tror att alla era idéer kommer bli succé! =)
    TheD: Ååh, vad avundsjuk jag blir på att du kan dansa ;P har alltid velat kunna det! Han kommer nog att uppskatta det! 

Gwennie: Vi älskar oxå serien coupling och har sett igenom den mer än en gång! =D Ja jag vet många låtar som han älskar, men de flesta innehåller så mycket blod och död eller politik =/ Sånt där typiskt grindcore. Han gör själv musik och skriver då låtarna så det hade varit grymt kul att stjäla en av hans texter och göra den smörig! Haha! För det är oxå growl ;) Annars får jag hitta nån bra låt med Nine eller Meshuggah för de är favoritbanden.

Anonym: Ja det blir han nog riktigt överraskad över! =) Lycka till! 
    Du får rota igenom hans skivsamling. Tror att det skulle bli riktigt roligt om du kunde leverera en sådan låt, med originaltext, fast riktigt sockersött! Du kan ju också göra så att den får övergå i en mer bröllopsmässig låt.
  • Gwennie
    Anonym skrev 2011-04-29 12:00:14 följande:
    Hej min blivande är dansk så efter jag har dansat valsen o dansat med min pappa så ska jag gå o byta om till en Röd vit klänning!!!! oso ska det börjas att spela vi er röda vi är vita i högtalarna  när jag kommer in , tyckte det kunnde vara lite roligt bådde för min b2 o hans släkt som är såå underbara !!!
    Lysande!

Texten är ju faktiskt helt rätt även i bröllopssammanhang.
    Til lykke!
  • TheD
    Anonym skrev 2011-04-29 12:00:14 följande:
    Klockrent!!!! Haha Skrattande
Svar på tråden Spex för min BM