• c4trin

Funderingar

Jag funderar fram och tillbaka på det här med slöja...
    Jag hade inte tänkt ha det först, sen fick jag en med klänningen och då började funderingarna...

Ska ha håret ungefär såhär:

OM jag ska ha slöja kommer jag fästa den under håret...
    Lutar dock lite mer åt att inte ha den, men jag tänkte bara höra vad ni tycker?
    Någon som har någon bra "idé"? =)

• Svar på tråden Funderingar
  • FelizLane

slöja under vigseln och sen ta ur den!? ;D

• prinsessanogrodan

Kanske en kortare slöja som bara går till rumpan? Så behöver du kanske inte ta av den till ev fest med dans och sånt? Om du har en lång slöja så kan det kanske bli besvärligt om du vill dansa och så men med en kortare slöja så kanske du kan ha den hela dagen och kvällen?
    Men å andra sidan är frisyrer så pass fin och "arbetad" så en slöja kanske tar fokus från den fina frisyren?
    En tiara kanske räcker?

• Chicita

Jag kommer ha ungefär likande frisyr. Och jag ska ha slöja. Men jag fäster min med en kam ovanför knuten under bröllopsfotografierna och vigseln.
    Sen åker den av...
    Jag vill ha lite fotografier med slöja eftersom det är "mer brudaktigt" (generaliserar massor) Flört

Min blivande vill att jag ska ha slöjan framför ansiktet när jag går in i kyrkan med pappa så att han får lyfta den vid altaret också. Och det är en sån enkel sak så det kan jag ju gå med på...
    Men usch och fy för att ha slöjan hela kvällen *S* nej... den åker av så fort det går sen och då känner jag att det enklaste är att ha en slöja som är fäst med kam ovanför uppsättningen. Jag förstör inget när jag plockar ur den Glad

• MickeAngelica2011

jag tycker att du verkligen kan ha en slöja till den frisyren, blir så fint. Kort slöja så att den inte täcker ev. brodyr på klänningen

• c4trin
    prinsessanogrodan skrev 2011-04-30 13:10:40 följande:
    Kanske en kortare slöja som bara går till rumpan? Så behöver du kanske inte ta av den till ev fest med dans och sånt? Om du har en lång slöja så kan det kanske bli besvärligt om du vill dansa och så men med en kortare slöja så kanske du kan ha den hela dagen och kvällen?
    Men å andra sidan är frisyrer så pass fin och "arbetad" så en slöja kanske tar fokus från den fina frisyren?
    En tiara kanske räcker?
    Ska ah en tiara iaf =)
    Men de e så jag ock¨så tänker.. Kanske e så att de räcker och blir bra utan slöja... Får fundera vidare :D
    MickeAngelica2011 skrev 2011-04-30 14:48:49 följande:
    jag tycker att du verkligen kan ha en slöja till den frisyren, blir så fint. Kort slöja så att den inte täcker ev. brodyr på klänningen
    Om jag ska ha slöja e den ganska kort och väldigt enkel =)
  • Amejuli

Jag tänker att det beror väldigt mycket på vad du har för klänning. Utifrån frisyren tycker jag nog att det blir fint vilket som!

• In Wonderland

Om du ska ha tiara så skulle jag nog inte haft slöja. Men det är kanske för att jag inte är en slöja-fan Glad

Svar på tråden Funderingar