• IdaPierre

Mörk rosa nejlikor??

HJÄLP!!! Jag behöver hjälp med min brudbukett.

jag vill ha en liknande bukett som på bilden här. men jag har tänkt mej hjärtan på tråd ist för murgröna. men frågan är nu. Finns det nejlikor som är mörkare rosa. Typ cerise?? När ja letar hittar ja bara den här färgen, men skulle så gärna vilja ha den i mörkare ton.
    Någon som vet?? Och isf vad heter den sorten?

Tacksam för svar :)
  • Svar på tråden Mörk rosa nejlikor??
  • nikkihag

Nejlikor färgar man, så det går nog säkert bra att beställa hos en florist.

• IdaPierre
    nikkihag skrev 2011-05-01 15:35:36 följande:
    Nejlikor färgar man, så det går nog säkert bra att beställa hos en florist.
    Jaha gör man..men ååå vad bra :) Då måste ja kolla upp det med min florist! Trodde de odlades i olika färger :)
  • MickeAngelica2011

det finns mörkare rosa så det är inga problem *L*

• IdaPierre

Har varit o pratat med florist idag och det va verklige inga problem att fixa fram cerisa nejlikor..ååå känner mej så lyckligt just nu :)

• passionsblomman

Nejlikor är underskattade och finns verkligen i alla möjliga färger! Klart det finns cerise!

Nejlika lilac

Och det är olika odlade sorter,med egna namn, inte en massa färgade, även om man även kan göra det om så skulle vara.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • IdaPierre
    passionsblomman skrev 2011-05-11 22:58:45 följande:

Nejlikor är underskattade och finns verkligen i alla möjliga färger! Klart det finns cerise!

Nejlika lilac

Och det är olika odlade sorter,med egna namn, inte en massa färgade, även om man även kan göra det om så skulle vara.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Precis den där färgen är ja ute efter. :) blev så glad när floristen berättade att man kan få nejlikor i nästan vilken färg som helst.
Svar på tråden Mörk rosa nejlikor??