• Gopplan

Frågor till bröllopsbingo

Ni som har bröllopsbingo i era festprogram, kan ni vara gulliga och hjälpa mig att komma på saker som vi kan ha med? Jag hade en massa idéer förut, men nu när jag ska börja skriva har jag bara kommit på fyraObestämd

Jag skrattar utan att förstå varför.

Brudparet kysser varandra.

Bruden gråter av lycka.

Någon håller ett tal som får dig att skratta högt.
    Vad har/ hade ni med?
  • Svar på tråden Frågor till bröllopsbingo
  • TheD

Vi ska inte ha det men kan du/någon förklara varför man har bingo på ett bröllop? Jag har försökt vid lera tillfällen förstå..men det går iinte så bra Glad

• Gopplan
    TheD skrev 2011-05-02 12:58:06 följande:
    Vi ska inte ha det men kan du/någon förklara varför man har bingo på ett bröllop? Jag har försökt vid lera tillfällen förstå..men det går iinte så bra Glad
    För att gästerna ska ha något kul att pyssla med om det skulle råka bli lite tråkigtSkrattande
  • TheD
    Gopplan skrev 2011-05-02 13:04:26 följande:
    För att gästerna ska ha något kul att pyssla med om det skulle råka bli lite tråkigtSkrattande
    Oki... men  varför skulle det bli tråkigt? Glad Själv är jag lite emot att gäster ska passa upp hela tiden.
  • Gopplan
    TheD skrev 2011-05-02 13:06:52 följande:
    Oki... men  varför skulle det bli tråkigt? Glad Själv är jag lite emot att gäster ska passa upp hela tiden.
    Grejen är den att vi ska ha ett tvåspråkigt bröllop och det är stört omöjligt att att översätta allt för det skulle bli alltför stelt, tråkigt och långdraget. Därför kommer alla inte att förstå alla tal och så och har de lite tråkigt då kan de alltid titta lite diskret i festprogrammet. De kan ju inte sitta och prata under talen, även om de inte förstår något. Jag är livrädd att alla ska ha tråkigt, speciellt som jag fått kommentarer innan om att huvudsaken är att de inte har tråkigt hela tiden.
  • Chicita
    TheD skrev 2011-05-02 12:58:06 följande:
    Vi har bara massa knäppa saker med... För att locka till skratt och se vad våra gäster vågar sig på för att "få full bricka" Flört

Några exempel:

- Någon säger: er present står utanför - här är nycklarna
    (förklaring som inte står i festhäftet - "hämta din förbannade present själv, den är i baksätet på min bil")

- Någon håller tal till en person utanför bröllopsföljet

- Någon erbjuder sig att ta disken

- Någon får visa leg i baren
  • TheD
    Chicita skrev 2011-05-02 13:13:58 följande:
    Det kan någon få säga utan bingo Flört tog bort bakluckegrejen...... hahaha
  • Chicita
    TheD skrev 2011-05-02 13:23:55 följande:
    Det kan någon få säga utan bingo Flört tog bort bakluckegrejen...... hahaha
    ja vi har ju ingen förklaring med... Så få se om någon ger bort sin bil bara för att få full bricka {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Gopplan
    Chicita skrev 2011-05-02 13:13:58 följande:
    Vi har bara massa knäppa saker med... För att locka till skratt och se vad våra gäster vågar sig på för att "få full bricka" Flört

Några exempel:

(förklaring som inte står i festhäftet - "hämta din förbannade present själv, den är i baksätet på min bil")

- Någon håller tal till en person utanför bröllopsföljet

- Någon erbjuder sig att ta disken

- Någon får visa leg i baren
    Haha, vilken rolig idéSkrattande
  • TheD
    Chicita skrev 2011-05-02 13:26:52 följande:
    ja vi har ju ingen förklaring med... Så få se om någon ger bort sin bil bara för att få full bricka {#emotions_dlg.djavulsk}
    Får jag önska en Lexus LFA?!?!!  TACKAR!
  • Chicita
    TheD skrev 2011-05-02 13:45:44 följande:
    Får jag önska en Lexus LFA?!?!!  TACKAR!
    Nja... vi vill ju hellst ha en SAAB då förståss... men lite nyare än den vi har Tungan ute
    Gopplan skrev 2011-05-02 13:27:30 följande:
    Haha, vilken rolig idéSkrattande
    Det är bara att stjäla friskt så att säga... Jag har alla punkter hemma. Inboxa mig om du vill ha dom :)
Svar på tråden Frågor till bröllopsbingo