• augustibrud 2011

Folk osar inte!!!!

Hej

Vi skickade ut inbjudan för en månad sedan. Vi gifter oss 20/8. Sista osa är 29maj. Jag vet att det nästan är en månad kvar, men tycker det är lite konstigt att knappt någon har hört av sig?
    Hur är det för er andra när osade gästerna hos er???

• Svar på tråden Folk osar inte!!!!
  • SnartFruSir

Det är vår toastmadame som tar emot allas svar, så jag vet faktiskt inte. Jag har itne vågat fråga hur det går, men vi har nog räknat med att få ringa hälften efter 10 juni, då vi har vår osa.. :(

• Rebbak

tror att många väntar med osa när det är nära inpå. Varför vet jag inte. Men det är väll att man får inbjudan och tänker: oj långt kvar, jag gör det sen. och så glömmer man. Inget att ta personligt

• mysan33

hej vi har osa idag, och de flesta har ringt oss de sista 2 dagarna lr mailat. men m,ed mailen så har de glömt att säga vilka som kommer vilket är tråkigt då man måste maila tillbaks och fråga. flera har inte heller svarat så får väl slå en signal i veckan.
    vi fick inga svar direkt efter att vi skickat ut inbjudningarna utan sista månade började de.
    så räkna inte med att få in de sista förrän samma dag som osa

• J och J

alltså dom flesta har mailat hört av sig senaste dagaran. vårat gick ut igår.

men säkert hälften har glömt så vi får maila o kolla hur det ligger till.

tyvärr

jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
  • Pingst2011

Hade sista OSA igår och det är bara två par jag undrar över för utebliven OSA, så de ska kontaktas.

Övriga som inte har OSA:t vet jag att de inte kan komma.

Men det var måååånga sistaminuten OSA:n nu i helgen och majoriteten kom de sista två veckorna. Främst från de närmaste ;) Man visste ju att de skulle komma men det var min svärmor som tog emot, samt att de ska anmäla ev allergier mm så jag ville ha alla att ringa dit så det hamnade på samma lapp! :)

• EllaBella

Vi hade också OSA igår, ungefär 40% OSA:de de fyra sista dagarna och det allra sista sällskapet igår

• wiii

Vår inbjudan skickades påskveckan, tror att alla fick den på tisdagen. sista osa är 20 maj, och hitills har 25 av 68 inbjudna svarat ( en del par bland dem då förstås). Hadesåklart hoppats på fler svar, men har förstått att man inte ska vänta sig det utan att många väntar till sista dagarna.

• BlivandeFruW

Hej!

Vi har O.S.A dag den 4/5 en månad innan vi gifter oss och vi saknar fortfarande svar från ca 15 pers.
    Dåligt tycker jag.

• Gwennie

Sista dagen gick ut igår och då har 51/83 svarat. Jag tänker ge det en vecka och sen börjar vi kolla runt lite.

• Blivande fru Swärdh

Hos oss var det ca. 35 st (hälften) som tackade ja på facebook eventet första veckan redan (efter att vi skickat ut en inbjudan på posten), efter det var det nån här och där som ringde. Bara 3 st mailade, 2 väntade till sista osa dagen med att tacka ja. Nu har vi fått svar från 67 pers och dem 3 som inte brytt sig om att varken tacka ja eller nej har vi helt enkelt strukit och får inte komma. Vi tänker inte hålla på jaga folk och påminna dem. Det handlar om hyfs att man tar sig tid att osa till ett bröllop (tycker vi i alla fall).
    Dem 3 som tackade nej för 2 veckor sen "ersatte" vi med andra vänner som kunde komma och så var den biten löst.

Svar på tråden Folk osar inte!!!!