• Svar på tråden Hur många karat..?
  • ClaraH

Jag läste att någon hade uppskattat den till 3 carat och ca 1 MSEK.

• majflicka

Tjusig. Så bli det när man gifter sig med schweiziska miljonärer ;) Har för dålig känsla för sådant men måste ju absolut vara minst 2 karat. Provat en 2 karats ring 1 gång i livet men svårt att minnas hur stort det var o jag kan inte skryta med att min diamant riktigt är så stor ;)

• Anna Maria

Tycker det ser lite tråkigt ut. Stenen blir ju det enda man ser, hade ju varit finare med en mer uttänkt helhet. Störst är inte alltid bäst...

A & S
  • TheD
    Anna Maria skrev 2011-05-03 19:37:42 följande:
    Tycker det ser lite tråkigt ut. Stenen blir ju det enda man ser, hade ju varit finare med en mer uttänkt helhet. Störst är inte alltid bäst...
    A & S
    Håller med. Ser ut som en snöflinga och sen inget mer... Jag kommer ha en stor  mitten och sedan 3-4 på var sida om den stora. Fast jag vet inte vlken slipning än haha
  • Anna Maria
    TheD skrev 2011-05-03 19:41:40 följande:
    Håller med. Ser ut som en snöflinga och sen inget mer... Jag kommer ha en stor  mitten och sedan 3-4 på var sida om den stora. Fast jag vet inte vlken slipning än haha
    Precis! Glad
    A & S
  • GabbiW
    majflicka skrev 2011-05-03 19:14:16 följande:
    Tjusig. Så bli det när man gifter sig med schweiziska miljonärer ;) Har för dålig känsla för sådant men måste ju absolut vara minst 2 karat. Provat en 2 karats ring 1 gång i livet men svårt att minnas hur stort det var o jag kan inte skryta med att min diamant riktigt är så stor ;)
    Oj, är han verkligen schweizisk miljonär? Han ser så.. amerikansk posterboy ut :)
    Min totala är en karat men jag har å andra sidan många små :P haha. Undrar just om han valt eller om hon fick välja själv! 
  • Sebastiána
    Anna Maria skrev 2011-05-03 19:37:42 följande:
    A & S
    Håller med.
  • majflicka
    GabbiW skrev 2011-05-05 20:21:53 följande:
    Oj, är han verkligen schweizisk miljonär? Han ser så.. amerikansk posterboy ut :)
    Min totala är en karat men jag har å andra sidan många små :P haha. Undrar just om han valt eller om hon fick välja själv! 
    Blev rättat av min kompis: Han är holländsk miljonär! ;) Men han bor i Schweiz, var visst det jag blandade ihop det med. Mmm nu använder jag bara mina förutfattade meningar men jag tror att en riktigt stor enstensring är en typisk ring en kille väljer som förlovningsring. :) Jag vet inget om hur traditionen är i Holland men det är säkert vanligare att mannen överraskar med en ring än vad det är i Sverige och har för mig från hennes blogg att det var ett överraskningsfrieri...

Jag tycker om enstens ringar, blev som hypnotiserad när jag provade en 2 karats ring *asg* Min fästman fick snabbt ta bort den från mig *asg*
  • LoppanV

Det är ju en fantastisk ring, dreglar lite varje gång jag ser den men vet själv att jag aldrig skulle våga ha en miljon kronor på fingret.

Sen är väl stenarna i usa genrellt lite billigare och inte alltid i bästa kvaliteten då det där är viktigare med storleken på stenen?

Svar på tråden Hur många karat..?