• Gwennie

Mineralsmink för nybörjare

Har aldrig provat mineralsmink tidigare, men hört många som har varit väldigt nöjda. Beställde några prover på nätet från TiKei och var supernöjd! Fantastiskt resultat med mycket lite och lätt att anpassa - ser naturligt ut och är ljusreflekterande utan att vara glansigt. Mao, helt perfekt bröllopssmink :)

Undrar dock lite till er som har använt liknande produkter:

Det är väldigt drygt att använda, men känns som att det slösas bort mycket innan man ens hunnit få det från borsten till huden eftersom det är så lättflyktigt. Upplever du att det tar slut fort? Eller är det en teknikfråga? Håller det? Känns som att det sitter bra, men hur blir det när det är varmt och man svettas? Inser ju också att det krävs riktigt bra borstar. Förslag?
  • Svar på tråden Mineralsmink för nybörjare
  • Pingst2011
    Gwennie skrev 2011-05-03 11:22:27 följande:
    Har aldrig provat mineralsmink tidigare, men hört många som har varit väldigt nöjda. Beställde några prover på nätet från TiKei och var supernöjd! Fantastiskt resultat med mycket lite och lätt att anpassa - ser naturligt ut och är ljusreflekterande utan att vara glansigt. Mao, helt perfekt bröllopssmink :)

Undrar dock lite till er som har använt liknande produkter:
    Det är väldigt drygt att använda, men känns som att det slösas bort mycket innan man ens hunnit få det från borsten till huden eftersom det är så lättflyktigt. Upplever du att det tar slut fort? Eller är det en teknikfråga? Håller det? Känns som att det sitter bra, men hur blir det när det är varmt och man svettas? Inser ju också att det krävs riktigt bra borstar. Förslag?
    Har kört med i.d:s produkter i snart 4 år nu och upplever dem som väldigt dryga -sminkar mig nästan varje dag för yrket kräver det. Deras stora burk räcker iallafall 10 månader för mej.
    Jag tycker det håller hela dagen och känner mig lika snygg på kvällen som innan jag går hemifrån. Vet jag att jag ska ut direkt efter jobbet eller annat förstärker jag med en primer under.
    Bra borstar är a och o. Också att ta hand om dem och tvätta dem en ggr i veckan.

Just i.d:s smink kan ju kännas dyrt när man kikar i butikerna i Sverige. Jag hittade det på beautybay.com i våras och köpte hem en årsförbrukning och lite annat lyx för en fjärdedel av priset där jag annars handlat det :)
    Om detta upplevs som reklam så får ni ta bort mitt inlägg. :) Jag är bara nöjd över det jag använder och spara pengar gillar väl alla? hihi
  • majflicka

Här på BT känns det ju som att isf är varannat inlägg reklam ;)

Jag använder id bare minerals och gjort så i många år och är mkt nöjd. Upplever det också som väldigt drygt liksom personen ovan. Handlar faktiskt också mitt på beautybay.com, är halva priset sett till svenska priser

• wohooo

Har jobbat med olika mineralmakeup och det finns inget bättre!!!

Det är väldigt drygt, det du ska tänka på är att ta ganska lite puder (dutta ut lite puder i locket) och "jobba" in det i borsten ordentligt. Ett måste är då att du har "riktiga borstar" vars strån fångar upp pudret så att appliceringen blir så jämn som möjligt. Borstar säljs oftast i samband med make-upen men om du vill få tips, leta upp ställen som säljer märket Id bareMinerals eller glo minerals, då får du garanterat fina borstar, äkta borstar som ska vara snälla mot djuren oxå..

Känner inte till just det märket du nämner men det som är så bra med mineralmakeup är att man kan bättra på glansiga partier under dagen utan att det blir "kaka på kaka". Sen är det bara att få in tekniken och öva på att få det som man vill, du kommer inse att det är hur lätt som helst när du väl kommer in i det. Lycka till

• Gwennie

Tack för alla tips och råd!

Ska genast ge mig in i mineraldjungeln och öva :)

• shakynose

Jag köper både smink och borstar från everydayminerals.com. Borstarna är de bästa jag provat, och kostar inte så mycket. Dessutom så tycker jag att de är snygga med bambuskaften. Något som är bra med everyday minerals är att deras foundations kommer i fyra olika kvaliteter: en som är extra täckande, en som är helt matt, en som är halvmatt och en med lyster. Man kan alltså beställa samma färg fast i olika formula. Till vardags tar jag den med lyster, men till bröllop skulle jag ta den matta.

• Anna B

Jag använder Tikei, är supernöjd. Väldigt drygt! tar ett litet tag att få in tekniken. Glöm inte att rengöra borstarna ibland!

• EllaBella

Jag brukar skaka ut lite puder i locket på burken, sedan pressar jag borsten i pudret där. På så sätt slösar man inget puder. Mina borstar är från i.d. och jag är väldigt nöjd med dem, har dock bara provat dessa från i.d. och everyday minerals budgetvarianter.

• Binis11

Är det äkta ID på denna sida, billigt ju =)

• SloveP

Jag har problemhy och har provat mineralpuder..Men jag upplever att jag blir blank/glansig/glittrig i ansiktet, alltså det jag är ute efter att få bort..Men satt bra gjorde det. Men på ögonlocken lade sig ögonskuggan i "vecken" om man säger o det är inte heller önskvärt. Jag hade primer under.. Jag tycker att det blir lite som att det "glider runt" sminket alltså när jag har primer(photofinish från Smashbox)..Och allt detta låter såklart skumt då jag bara läst superbra saker om båda primern som var snordyr och mineral foundationen/pudret som inte heller var särskilt billigt.

• Kattpoet

Jag har ELF smink och jag  det funkar bra  och det är itne snor dyrt.

• Pingst2011
    Binis11 skrev 2011-05-03 22:26:16 följande:
    Är det äkta ID på denna sida, billigt ju =)
    Det är äkta, de burkarna är precis samma som dem jag köpt i sverige! :)
    Det gäller förstås resten av deras sortiment med!:)
Svar på tråden Mineralsmink för nybörjare