Gwennie skrev 2011-05-03 11:22:27 följande:
Har aldrig provat mineralsmink tidigare, men hört många som har varit väldigt nöjda. Beställde några prover på nätet från TiKei och var supernöjd! Fantastiskt resultat med mycket lite och lätt att anpassa - ser naturligt ut och är ljusreflekterande utan att vara glansigt. Mao, helt perfekt bröllopssmink :)
Undrar dock lite till er som har använt liknande produkter:
Det är väldigt drygt att använda, men känns som att det slösas bort mycket innan man ens hunnit få det från borsten till huden eftersom det är så lättflyktigt. Upplever du att det tar slut fort? Eller är det en teknikfråga? Håller det? Känns som att det sitter bra, men hur blir det när det är varmt och man svettas? Inser ju också att det krävs riktigt bra borstar. Förslag?
Har kört med i.d:s produkter i snart 4 år nu och upplever dem som väldigt dryga -sminkar mig nästan varje dag för yrket kräver det. Deras stora burk räcker iallafall 10 månader för mej.
Jag tycker det håller hela dagen och känner mig lika snygg på kvällen som innan jag går hemifrån. Vet jag att jag ska ut direkt efter jobbet eller annat förstärker jag med en primer under.
Bra borstar är a och o. Också att ta hand om dem och tvätta dem en ggr i veckan.
Just i.d:s smink kan ju kännas dyrt när man kikar i butikerna i Sverige. Jag hittade det på
beautybay.com i våras och köpte hem en årsförbrukning och lite annat lyx för en fjärdedel av priset där jag annars handlat det :)
Om detta upplevs som reklam så får ni ta bort mitt inlägg. :) Jag är bara nöjd över det jag använder och spara pengar gillar väl alla? hihi