• MinnieA

Säkert uttjatat men festprogrammet...

är ngt jag verkligen är urusel på :(

Känns som jag är helt humorbefriad och kan inte komma på ett smack!

Jag tar gärna emot tips på roliga citat, stillasittande lekar eller faktiskt vad som för nu börjar jag bli desperat!

Vad ska  ni har i ert festhä'fte? ngn som kan dela med sig hur man sätter ihop det snyggt?

Kan man ha kort på sig och den blivande som liten? Skriva några ord om varandra etc? Eller är ett festhäfte bara "party party"?

• Svar på tråden Säkert uttjatat men festprogrammet...
  • Chicita

Du kan göra precis vad du vill i festhäftet. Presentera gästerna, presentera er... Visa bilder, lägga ut sångtexter, lekar, mm mm...

Jag har helt enkelt gjort en A4 (stående) där jag delat in det i två sidor med hjälp av Textrutor i Word. Det gäller bara att tänka till när man gör häftet så att sidorna kommer i rätt ordning. Enklast är att du tar några ark papper och viker dom till ett häfte, numrerar sidorna tydligt och sen tar isär häftet. Då ser du ju att exempelvis sidan 1 + 8 (om du har 2 papper) kommer på samma sida, och vilken som sitter till höger eller vänster...

Vi börjar med "välkommen till" på förstasidan
    Sen "menyn"
    "det händer under kvällen"
    "Lustiga regler för gäster"
    "Lustiga regler för gäster" sid 2  (det är ett mittuppslag alltså)
    "ordfläta"
    "Bröllopsbingo"
    "Tack till..."

Ordflätan har den lodräta lösningen "Gotland" där tipset är "vår favoritsemesterplats"
    Och sen är alla horisontella ord kopplade till medeltidsveckan.
    Var lite pilligt att få ihop men det var värt det... Både avancerade frågor och svar och enklare. Tanken är att gästerna ska ta hjälp av varandra så det kommer igång lite prat Glad

• MinnieA

Tack! :)

fortsätt gärna att tipsa!
    Ordfläta lät jättekul!

• GeneralElectric

Vi ska inte ha bröllopsbingo, lustiga fakta, tipsfrågor eller sådant, däremot troligen:

gästernas namn i bokstavsordning (eller ev grupperade efter kategorier)
    • våra föräldrars vigselbilder från 60-talet
    • några sångtexter
    • eventuellt tidslinjer som visar våra liv (två olika och så en gemensam sedan vi träffades)
    • möjligen historiska fakta om platsen vi är på (men vi är rädda att folk ska sitta och bläddra för mycket i sina häften, så vi ska undvika texter även om jag egentligen gillar det)
    telefonnummer till taxibolag

Du skulle som redan föreslagits kunna ha menyn i programmet också, om du inte har den på separata kort.

• S2011

vi är inte så förtjusta i festhäften, men har ett "häfte" som innehåller menyn, saker som är bra att veta (nummer till taxi, att lokalen måste utrymmas kl 01 osv) och på mittuppslaget vår "bordsplacering" (ritning över borden och under detta alla namn listade per bordstillhörighet - vi tilldelar bord men inte plats). 

• LisaEleonor

Vi kommer ha bordsplaceringen i vårt häfte och sedan en kommentar om varje gäst. Typ "Bengt-bror till bruden, en dansant fågelskådare". Något som är lite roligt men som fortfarande säger något om gästen. Då känner sig alla sedda (hm, ibland märks det att jag och sambon är pedagoger =)) och så kan folk kolla om det är någon de inte känner, och de får även ett samtalsämne.

• Humlan66

Vårat kommer att bli på ca 30-32 sidor som vi gör i publisher och Bla innehåller barncitat, roliga historier, meny. sånger, gästlista men inte bordplaceringen sm vi gör på en stor tavla vid entren

Svar på tråden Säkert uttjatat men festprogrammet...