• blåklocka

Strumpeband

Var köper man ett fint strumpeband att ha på benet under klänningen när man gifter sig? Vill ha ett i vit spets med nått blått i, helst inte dyrt men alla förslag är välkommna!

• Svar på tråden Strumpeband
  • Bröllop201187

Ebay har väldigt fina strumpeband där har jag köpt mitt

• Pikkujag

Köpte mina från triumph.

• T san

Jag köpte ett vitt som passar mina övriga underkläder, sedan sydde jag på en blå rosett som jag fixade med lite blått sidenband bara! Blev jättefint och det är en liten hemlis som min blivande får se senare Flört

• T san
    T san skrev 2011-05-03 21:04:23 följande:
    Jag köpte ett vitt som passar mina övriga underkläder, sedan sydde jag på en blå rosett som jag fixade med lite blått sidenband bara! Blev jättefint och det är en liten hemlis som min blivande får se senare Flört
    Köpte det förresten från Twilfit, tycker de har massa fint och superservice!
  • Augustibrud

Jag har strumpeband på mig då och då för jag är med i en studentförening där det ingår i outfiten. Och jag kommer INTE ha något på mig under brudklänningen av två orsaker: 1) det kliar och 2) antingen sitter det åt för hårt eller så ramlar det ner hela tiden vilket är jättepinsamt.

Säger inte att du ska skippa det, men det är bara vad jag tycker :)

Om man inte vill köpa kan man sy själv också. Köp en spets, sy på ett fint band på mitten som en kanal och trä ett gummiband igenom. Superenkelt och kostar inte många kronor. 

• blåklocka
    Augustibrud skrev 2011-05-03 21:15:06 följande:
    Jag har strumpeband på mig då och då för jag är med i en studentförening där det ingår i outfiten. Och jag kommer INTE ha något på mig under brudklänningen av två orsaker: 1) det kliar och 2) antingen sitter det åt för hårt eller så ramlar det ner hela tiden vilket är jättepinsamt.

Säger inte att du ska skippa det, men det är bara vad jag tycker :)

Om man inte vill köpa kan man sy själv också. Köp en spets, sy på ett fint band på mitten som en kanal och trä ett gummiband igenom. Superenkelt och kostar inte många kronor. 
    Hm, kanske bara ska ha det på kvällen då när alla gäster gått hem För sambon "kräver" vit klänning och caketoppers så om vi nu ska vara så traditionella som inte jag tycker är nödvändigt så ska jag ha strumpeband
Svar på tråden Strumpeband