• Linn89

Florister, hjälp mig

Jag är själv florist och det står verkligen helt stilla om vad jag ska ha för brudbukett! Jag vill ju ha något annorluda och jag vill att det ska synas att jag är florist. Jag är stilren av mig och ska ha en klänning med kort släp. Någon form av konstruktion vill jag ha. Har funderat lite på någon bågformad variant... Men annars står det helt stilla. Har ni några förslag på roliga konstruktioner till brudbuketten?

• Svar på tråden Florister, hjälp mig
  • Chicita

Jag är inte florist... Men om man googlar på "annorlunda brudbukett" så kommer det upp massor med häftiga buketter...

Själv ska jag ha en som jag bär liggandes på armen med lite "häng" ner.
    Jag vill inte ha en "spira" utan något dekorativt och mjukt...
    Så jag har googlat fram typ 50 inspirationsbilder för min florist så får hon fria händer sen

• Smile

Någon transparant bukett kanske? Hittade inte så mycke bilder.... Men något sånt? sånna här är ju lite fräcka å inte så väldigt vanliga! Mycke pilljobb dock!

• 20th century fox

de flesta florister jag känner som gift sig brukar ge fria händer till sin duktigaste floristkollega/kompis!
    Det brukar bli bra och så kan man bara släppa allt :)

• Linn89

Haha, Smile, den första buketten du visade där har jag faktiskt gjort, just den på bilden ^^ nu blir jag nyfiken och undrar vart du hittade den :)
    det är eventuellt något sådant jag funderade på.

20th century fox skrev 2011-05-04 00:47:02 följande:
    de flesta florister jag känner som gift sig brukar ge fria händer till sin duktigaste floristkollega/kompis!
    Det brukar bli bra och så kan man bara släppa allt :)
    Jag har ingen dock som jag känner att jag kan ge fria händer...
  • MrsT2011

Jag är inte heller florist men denna var väl superfin??

Apropå handtag så är ju bollar med blommor fina också!

Eller ett "band" i stil med det Mette-Marit hade?

Kan även passa på att säga att jag tycker glameliabuketter är underbara:

• Linn89

Vad roligt att se att bilderna som lagts upp på florist.ifokus hittas :D
    Ja, någon sådan boll med häng har jag funderat lite på.

• Anna B

du kanske inte ens ska ha en bukett.. utan göra en hatt av blommor.. eller nått man hänger över axeln.. eller ett halsband... eller armband :)

• Aniara4

Apropå det så undrar jag var Passionsblomman har blivit av, hon har inte skrivit här på ett litet tag?

• passionsblomman
    Aniara4 skrev 2011-05-04 17:06:40 följande:
    Apropå det så undrar jag var Passionsblomman har blivit av, hon har inte skrivit här på ett litet tag?
    Men vad gulligt att man blir efterlyst! Hihi!
    jag har varit på lååångt påsklov och dessutom snurrar livet i övrigt på rätt intensivt just nu, så senaste tiden har BT fått stå tillbaka för resten av tillvaron.

TS, jag tycker bågen du gjort är kalsfin och dessutom är det ju en av de konstruktioner man faktiskt inte alls ser ofta, så den varianten vore väl något? Annars instämmer jag med 20´th, det brukar bli väldigt bra när kollegor får spinna loss på ens personlighet.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Aniara4
    passionsblomman skrev 2011-05-04 17:34:13 följande:
    Men vad gulligt att man blir efterlyst! Hihi!
    jag har varit på lååångt påsklov och dessutom snurrar livet i övrigt på rätt intensivt just nu, så senaste tiden har BT fått stå tillbaka för resten av tillvaron.
    Det märks när vi börjar prata blommor! {#emotions_dlg.flower}Flört
  • Linn89

jag har funderat på det där att skippa bukett. För några år sedan var jag inne på att jag skulle ha som en matta av någon ståltrådskonstruktion från midjan och ner på släpet men det är jag inte så sugen på längre. Jag vill nog ha något att hålla i handen.
    Det blir troligtvis min chef eller gamla chef eller vad det nu blir som får göra brudbuketten men jag är lite inne på att fråga min floristlärare som vi hade i trean om hon kan göra den för då skulle jag nog kunna ge henne fria händer. Men jag känner mig inte bekväm med att ge någon fria händer, vill gärna vara med och bestämma mycket.
    Vad roligt att ni gillar buketten :D
    Passionsblomman, ja jag är inte ute efter något stort och klumpigt och tätt utan något skirt och det behöver inte vara så mycket blommor heller. När jag gick i trean så har min gamla skola brudshowen på Liseberg varje år om ni har någon koll på det. Då gjorde jag i alla fall en konstruktion som var oval men spetsig i ändarna och hängde över klickorna från 3 longiflorum så att det blev som en klocka med en svart ståltrådskonstruktion i den.

• Smile

Haha jasså :P Skojj... å skummt :P haha! Ja sökte bara på google på transparant brudbukett :) Å så kom den fram :)

• Linn89

Jag ringde min chef här om dagen (är mamma ledig) och berättade att vi skulle gifta oss nu och vi får brudbuketten av henne i present :D Ska dit någon dag så småningom och prata ihop oss om vad det blir.

Sedan tänkte jag nog göra låga avlånga dekoraioner i transparant stil med vita kallor och plumosa, får se vad mer för roligt vi hittar på.

Svar på tråden Florister, hjälp mig