Hjälp mig tjejer-Vad ska jag arbeta med?
Hej allihopa!
Här inne brukar ni vara duktiga på att ge råd så här kommer mitt dilemma:
Jag är utbildad förskollärare ( 3 år i högskola), men känner att jag inte längre vill arbeta med detta. Jag har varit föräldraledig i 2½ år och alltså inte arbetat på ett tag.
Den sista tiden som jag jobbade som förskollärare mådde jag mycket dåligt och var väl i princip på väg att bränna ut mig som det så vackert heter. Jag tvingade dock mig själv till att jobba vidare och graviditet och föräldraledigheten kom som ett brev på posten. Nu när det snart börjar bli dags för mig att ge mig ut i arbetslivet vet jag alltså inte längre vad jag ska göra.
Jag är inte främmande för att tex studera igen, jag tror tex att jag kan söka kurser i högskolan och komma in på akademiska poäng. Nu till mina funderingar....
Är det någon som vet om man bara får tillgodoräkna sig tidigare akademiska poäng ett visst antal år? Eller gäller de hur länge som helst? Tänkte alltså i så fall söka in på kurser på dessa...
Ett program i högskolan som tilltalar mig är Personal och arbetslivsfrågor. Är det någon härinne som vet vad man rent konkret kan arbeta med när man är färdig med den utbildningen?
Jag är ute efter ett yrke där man arbetar mer med människor och mindre med datorer om ni förstår vad jag menar. Jag har lätt för att "ta" folk, hög social kompetens, lätt för att prata inför folk, bra på att hålla i och organisera saker, lätt att utrycka mig i tal och skrift.
Mina brister är tex datorer, ekonomi.
Jag vill inte heller arbeta med för "tunga" yrken tex psykolog, socionom m.m
Är det någon som skulle kunna ge förvirrade mig lite råd?
Tack på förhand/Lollo