• mysan33

lite panik här...

Igår satt jag och sambon och snackade lite. vi kom in på svennsexa och möhippa, detta pga att jag var tvungen att fråga honom vissa saker. men han vet inte när den blir. Jag kläckte då ur mig att det är skönt att inte jag fick någon möhippa. då ser han lite lurig ut och jag förstår att nåt är pågång! jag trode att jag skulle bli hippad i april då jag gjort klart för alla att jag är upptagen varje helg i maj fram till bröllopet  4/6-11 . så nu har de nåt planerat och jag vet inte när. jag har hela hegerna uppbokade  med bröllopsförberedelser. mat som ska lagas dekorationer som ska sys, bröd ska bakas och mycket mer. har valt att göra mycket själv då vår budget inte är så stor. dessa saker vill jag dessutom inte överlämna till nån annan.
    så nu har jag panik och är dessutom lite arg, dåligt planerat helt enkelt. men känns ju samtidigt dumt att bara tacka nej den dagen om de förberedit en massa och kanske lagt ut pengar. jättesvårt att veta hur jag ska göra.
    nån som har en ide hur jag kan hantera detta?

• Svar på tråden lite panik här...
  • TheD

Hm....

Jag vill inte ha en möhippa för det finns inte tid för sånt.... Och sen HATAR jag överraskningar!! :)

Du kanske kan hoppas på att det inte blir en heldag utan något specifikt under 3-4 timmar....

• In Wonderland

Du kan ju inte tacka nej Flört Inte ofta man får chans att ha en heldag med sina nära och kära. Du kommer hinna med allt ändå. Annars får du helt enkelt stanna uppe en natt och baka. Det kommer lösa sig. Lovar! Tänk bara på att dricka mycket vatten på dagen om det blir stort partaj så du inte ligger helt däckad dagen efter.

• Pinkgrape

Sen kanske du kan sätta någon av tjejerna som hippar dig på att fixat något utav allt det som står på planeringsschemat? Då det är de som stör dig i allt stök ;P Baka bröd tex, eller sy dekorationer. Någon kanske kan hjäpa dig med det, så att du inte hamnar efter tidsmässigt?

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Blivande fru Swärdh

Man blir bara hippad en gång i livet (förhoppningsvist) så du borde uppskatta om det är så att dem har nånting på gång. Folk ordnar ju inte en möhippa för att förstöra, tvärtom så är det för att folk bryr sig om en. Njut! :)

• mysan33

tack för svaren. det jag egentligen blev mest irriterad på var ju att jag tidigt framförde att maj var tabu och april var okej. men visst är det en kul grej som man som sagt bara är med om en gång i livet enligt mig. får försöka pumpa sambon på info så jag kanske kan planera om det jag ska göra.

• Amejuli

Jag förstår att du känner dig stressad. Det är inte lätt att hinna med allt inför ett bröllop om man ska göra mycket själv.
    Men vem vet, kanske har de tagit ledigt en vardag från jobbet åt dig och då skulle det ju inte bli så stor skillnad i ledig tid för dig 

Hoppas de har tänkt ut något bra och att du kan njuta lite ändå när det väl blir.
    Själv misstänker jag att jag inte får någon då mina vänner inte känner varandra men vem vet, jag kanske också blir överraskad. Förhoppningsvis blir det i så fall åtminstone inte de sista två helgerna :-P

• MrsT2011

Man kan inte komma dragandes med sitt eget kontrollbehov i det här fallet, det är bara att gilla läget och glädjas åt att de vill sätta ihop en rolig dag för en! April gick ju bort snabbt som fan med påskfirande och annat, de ville kanske hellre prioritera en helg när alla kunde vara med.

Nej, möhippa och svensexa är inget man som brudpar vare sig kan, ska eller borde lägga sig i! Min var redan i mars och jag blev totalt överrumplad då jag trodde att den skulle bli i maj! (Gifter oss på samma dag som ni.) Hade stora planer på att fixa en massa den helgen, men det är klart som fan att jag hinner med ändå! De valde att lägga den i mars av EGNA skäl, tre gravida tjejer som hellre ville gå på möhippa med mage än med barnvagn. Helt rätt tänkt och grymt bra gjort av dem tycker jag!

• Maria Rebecca

Uppenbarligen har de pratat med din blivande när de bestämt datumet, så han har säkert redan tänkt till så ingen planering faller bort p.g.a hippan. Bara att slappna av och njuta av att bli ompysslad. :)

• S2011

förhoppningsvis har väl din sambo lite koll på läget med bröllopsplanering och fix så att han har kunnat hjälpa dina vänner att planera en möhippa som är så bra som möjligt.
    om du ändå innerst inne vill ha en möhippa, så är det klart att du ska gå på den.
    när de kommer får du väl om inte annat säga "ojoj, nu blir det tajt med brödbak/dekorationer/småfix, nu får ni minsann hjälpa mig med det :)"

själv har jag absolut avsagt mig alla former av möhippa. jag är totalt ointresserad av det och skulle faktiskt bli riktigt arg om det skulle bli av ändå. jag har de i min närhet som tycker jag är fånig, tråkig och borde "skärpa mig". men jag vill verkligen inte ha nåt sånt uppstyrt... gruvar mig för att det blir nåt dumt påhitt ändå.... 

Svar på tråden lite panik här...