• Fru Kopparskiöld

Hur långt tid innan?

Hej alla!

Ni som redan skickat ut era inbjudningar eller har erfarenhet av det, hur länge innan bör man skicka ut sin inbjudan? Jag förstår att man ska göra det extra tidigt när det gäller vigsel mitt i högsommaren/semestrar, men om det gäller slutet på september?
    Självfallet ska de skickas snart, tänkte bara om ngn har en tanke om att det är asap typ nu =) eller om det funkar om typ 2 veckor eller så? Det är ju flertalet månader tills dess.
    Har några sista trådar man vill få till bara.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur långt tid innan?
  • Bettina

Jag tänkte skicka ut mina i feb, men det blidde inte så..de skickades i slutet av april och vårt bröllop ska stå den 13 aug.

De flesta visste ju datumet via facebook och så ang sem

• Rebbak

tror att du kan vara lugn med att skicka ut inbjudningarna. Två veckor spelar ju ingen roll. tre månader innan är väll ok om det inte är mitt i semestern

• Fru Kopparskiöld

Tack för era svar! Känner mig lugnare =)

• helsingebrud

beror helt på ...
    har en vett och etikettbok där det står att man ska inbjuda minst 6 månader innan
    så folk kan planera samt att man då har osa ca 3 månader innan datumet
    så kan man fylla ut om många gäster tackar nej

• Fru Kopparskiöld

Helsingebrud - tack för din input, dock så tycker jag inte man behöver följa vett o etikett till 100 % alltid, funkar ju inte i alla lägen =)
    Vi har varit lite sega på det så vårt eget fel att det blir senare, men vi hoppas det går bra ändå!
    Tack för tips och råd!

• marimekko86

Vi gifter oss sista helgen i oktober och jag kommer skicka ut inbjudningarna första veckan i juni. Det blir alltså nästan fem månader innan bröllopet MEN vi har många långresande gäster som behöver boka resor och boende i tid och sedan så äger min blivandes kusiner restaurang och de behöver planera långt i förväg för att kunna komma på sånna här grejjer, så att de har personal som jobbar så att hela familjerna kan komma

Sedan ville vi skicka ut inbjudningarna innan de flesta börjar sina semestrar. Så de är hemma när inbjudan kommer.

Det beror ju som på när bröllopet är och vilka gäster man bjuder  (deras jobb,bostadsort mm) när man bör skicka skicka inbjudningarna. Standard är väl ca 3 månader.

• tweety

hejsan!

Vi ska gifta oss nästa sommar i mitten av Juli och kommer att skicka ut inbjudningarna i septembrt i år. Dels är det för vi har långväga gäster från olika länder i europa som behöver boka resa och övernattningen och de kanske vill planera semester samtidigt så det tar tillvara på att komma till sverige.Solig

Och sen kommer det gäster från andra sidan Sverige oxå som behöver boka resa och övernattning och sen är det i högsommar tid så opm folk vill boka semester måste de ju veta om vårat bröllop.

Lycka till med allt 

• Loche

Vi skickade ut ett "save the date" ca 7 månader innan och inbjudningarna gick ut ca 2½ månad i förväg.

• förlovadflicka

Vi gifter oss 1 oktober och har beställt våra inbjudningar. Tar ca 3 veckor för dem att komma och vi kommer skicka ut dem direkt när vi får dem :) 

• Fru Kopparskiöld

Tack snälla alla som kommer med råd, tips hur ni gjort etc. Börjar känna mig lite mer lugn nu eftersom det är i dagsläget 5 månader kvar och då är vi inte helt ute och reser. Men bra input med att skicka ut innan alla semestrar börjar så folk är hemma när själva inbjudan kommer!

Ha det gott alla och hoppas vi får njuta av solen i helgen!

Svar på tråden Hur långt tid innan?