• Rebbak

Glad kärlekssång till vigseln

Jag skulle vilja hitta en glad sång till vigselceremonin. Det finns ju massa olika ballader men tänkte det kunde vara kul att ha någon gladare med mer fart i.

Någon som har något tips??

• Svar på tråden Glad kärlekssång till vigseln
  • akgosmos

Vi funderar lite på "Oh my god" som The Moniker gjorde på Melodifestivalen. Jättefin text och med ett snyggt arr tror jag den kan bli passande.

• RiNa

Vi har I do med Colibie Caillat
    och kanske
    Count on me med Bruno Mars

• Pinkgrape

Här har jag börjat på en spellista till festen, med lite mer up tempo kärlekslåtar i olika stil.

Bröllop

Kanske du kan få lite inspiration därifrån, eller så kanske du blir ännu mer säker på vad du inte vill ha ;P haha
    Jag vet ju inte om alla lämpar sig bra just för vigsel, men några kanske :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Rebbak

tack för tipsen, ska kolla upp. Frågan gällde solosång kanske jag skulle tillägga och vi gifter oss borgerligt så behöver inte ta hänsyn till kyrka på något sätt

• Pinkgrape
    Rebbak skrev 2011-05-05 12:55:59 följande:
    tack för tipsen, ska kolla upp. Frågan gällde solosång kanske jag skulle tillägga och vi gifter oss borgerligt så behöver inte ta hänsyn till kyrka på något sätt
    Jag förstod att det gällde solosång och därför tänkte jag att alla låtarna på listan kanske inte skulle passa direkt, men klart, är det borgerligt kan man ju ta ut svängarna lite mer ;P haha

Jag hoppas att ni ska hitta vad ni söker och att ni ska få många tips :D Ja, inte för många, så ni inte kan bestämma er ;P

Vi kommer gifta oss kyrkligt och vi funderar på att ha låten "Säg det i toner" som en solosång.
    Tyvärr har vi inte kommit längre än så, så jag är också på jakt efter tips, så kanske snor något du får i denna tråden ;)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Gwennie

"Firefly" med Jimmy Needham

• Geogaddi

Den här kommer vi att ha, just för att den är hoppfull och glad istället för grådmild.

">

Sofia Karlsson - "Sång från Kåkbrinken"

• Geogaddi
    RiNa skrev 2011-05-05 12:46:48 följande:
    Vi har I do med Colibie Caillat
    och kanske
    Count on me med Bruno Mars
    WOW!! Fantastiska val! Underbart!
  • Violator

Vi ska ha Moniker. Klockren för oss! =)
    Som utmarsch blev det. 

• RiNa

Ett tips till
    lucky med  jason mraz colbie caillat

• Meeru

"Can't take my eyes off you" hade vi i kyrkan, blev hur bra som helst.

Svar på tråden Glad kärlekssång till vigseln