Inlägg från: nikkihag |Visa alla inlägg
  • nikkihag

Så vet du att du är en bridezilla

Anonym skrev 2011-05-05 14:59:01 följande:
    Handen på hjärtat, är nog alla som håller till på Bröllopstorget mer eller mindre bridezillor, ts!!! För vem behöver EGENTLIGEN en sajt som denna, för att planera ett vanligt bröllop, om man ska vara helt ärlig? För de allra flesta är det ändå roligt och skojigt att få kontakt med så pass många som planerar sitt bröllop, man kan prata med likasinnade helt enkelt.

Och varför denna surhet kring kinaklänningar?? Det är tur att det finns en möjlighet för alla som drar större storlekar som låt oss säga från  stl 46 och uppåt, att hitta både fina och billiga klänningar. Hur mycket tror du att vi som drar dessa stora storlekar kan hitta i en vanlig brudaffär?? Som ett exempel, så skulle jag vilja veta hur du tyckte det var, om alla klänningar i affärerna var i storlek 54, och du själv drar säg...38. Skulle du kunna få en bra bild av hur en klänning skulle se ut i din storlek??? För oss är det nämligen så att vi måste klämma in oss i klänningar som är alldeles för små, eller är i rätt storlek, men kvarglömda från -94 eller rent av -87, och så ska vi försöka göra oss en bild av hur en klänning i rätt storlek kommer se ut...inte så lätt. Det finns i bästa fall ett par stycken klänningar att välja på, i hela affären, vanligtvis. Jag tror dessutom att alla förstår att det är en risk med att köpa en klänning från Kina, likaväl som det är en risk att köpa via nätet överhuvudtaget!!! Ingen tvingar väl dig att delta i trådar som handlar om vare sig kinaklänningar eller köpa fler brudklänningar än en??? Vad är problemet, eg? Bridezillor finns nog latent i oss alla, ts inräknad...
    Hahahaha så sjukt j-a bra! Men önskar att du inte var anonym utan vågar stå upp i den här frågan )
    Kram
  • nikkihag
    S2011 skrev 2011-05-06 07:13:35 följande:
    takes one to know one, ts..

fattar ärligt inte surheten över klänningarna: folk får väl köpa vilken klänning de vill? jag hör också till "kinafacket", det var det enda sättet för  mig att 1) kunna köpa klänning alls 2) våga köpa en klänning jag vill ha.
    du kanske inte har märkt av det ts, men många gånger då man inte är en 36/38 (jag t.ex. är 42) och kommer in i en brudbutik så är man inte välkommen. det är mycket gloende och sneda blickar och om man är så fräck att man faktiskt vill prova nåt så möts man ofta med himlande ögon och suckar. konstigt att många väljer bort det, va?

jag sätter mig emot dina möhippe-åsikter också, nu när jag ändå håller på. för ärligt talat, varför skulle jag bita ihop och "vara glad" (läs: LÅTSAS uppskatta) att mina vänner drar iväg mig ut på en möhippa när jag är totalt ointresserad av den typen av arrangemang? "det är inte brudens/brudgummens sak att lägga sig i" - eh, va? vad tror du egentligen är värre, att "gå med på" möhippa/svensexa, känna sig obekväm och tråkig under hela tiden (vilket vänner märker) eller faktiskt stå upp för att man inte vill vara med på nåt dylikt och spara tid och ffa pengar för vänner och bekanta?
    men huvudsaken kanske är att man är en duktig lögnare som kan lura sina vänner till att tro att man delar deras glädje i möhippa/svensexa?

bridezillor är vi allihopa. om du stör dig så mycket på alla runt omkring dig här på bt så finns ju alltid valet att skita i forumet.. 
    Håller med dig om allt Skrattande
  • nikkihag
    Pachelbel skrev 2011-05-06 13:25:10 följande:
    Jo, jag kryper fram ur anonymiteten, och står för det jag skrev, nikkihag!  Kan inte annat efter det du skrev!   Jag har varit en hel del på FL, så jag vet hur elaka påhopp man kan få om man inte är anonym, därav valet att vara anonym själv. Men det är dumt att fega bakom anonymitet när jag står för det jag skriver, vilket jag ju gör. 
    Hahaha Gilla :))) Ja en del kan vara riktigt elaka mot andra, usch :/
Svar på tråden Så vet du att du är en bridezilla