• Oooops

Fin å enkel låt som barn kan sjunga i kyrkan

Vi vill så gärna att våra barn ska sjunga en låt för oss på bröllopet.(dom vill gärna sjunga oxå)
    Men nu efterlyser vi tips på låtar å gärna på svenska.

• Svar på tråden Fin å enkel låt som barn kan sjunga i kyrkan
  • Lanin

Det finaste av Björn Afzelius
    När löven faller, Carola

ska fundera lite mer :)

• Strawberry

Finns otroligt många fina svenska låtar men hur gamla är barnen?

• MrsT2011

"du vet väl om att du är värdefull". Rekommenderas!

• Kattpoet

Håller med MrsT2011.

Eller så kan de sjunga en sommar psalm  om ni gifter er på sommaren, men inte  den blomstertid nu kommer, mer depping sommar psalm får man leta efter. 

• Sebastiána
    MrsT2011 skrev 2011-05-05 21:26:18 följande:
    "du vet väl om att du är värdefull". Rekommenderas!
    Ja den är jättefin och enkel att sjunga!
  • förlovadflicka

Kanske "Underbart" Med Kalle Moraeus, kan verkligen tänka mig små barn sjunga den, hihi :) 

• vickanofilip

våra barn ska sjuna Kents utan dina andetag som jag ska kompa på gitrarr.. de är 9-14 år. De har redan lärt sig den efter bara 2 träningar. Den är lätt! och Fin

• GeneralElectric

Om det är på sommaren: Idas sommarvisa!

• MrsT2011

Apropå sommarsånger så sjöng vi ofta Barfotavisan på skolavslutningarna på lågstadiet, den är också lätt och väldigt fin!

• Kattpoet

Vickan,  6-10 har ett annat röst omfång än    9-14, det inte säkert att en sex åring klarar den sången.

• Moster Stina
    förlovadflicka skrev 2011-05-05 23:02:08 följande:
    Kanske "Underbart" Med Kalle Moraeus, kan verkligen tänka mig små barn sjunga den, hihi :) 
    Mion systerdotter sjöng den som 9-åring på en konsert. Hur gulligt som helst! Dock är hon väldigt sångvan, den är inte världens lättaste i melonin.
    Sen brukar Det vackraste vara en favorit bland barn att sjunga också. Enkel att få till på ett gulligt och bra sätt. även för lite olika åldrar. (Jag jobbar som sånglärare)
    Om inte annat så kan man lösa det med lite tonartshöningar och olika verser var.
  • förlovadflicka
    Moster Stina skrev 2011-05-06 13:07:05 följande:
    Mion systerdotter sjöng den som 9-åring på en konsert. Hur gulligt som helst! Dock är hon väldigt sångvan, den är inte världens lättaste i melonin.
    Sen brukar Det vackraste vara en favorit bland barn att sjunga också. Enkel att få till på ett gulligt och bra sätt. även för lite olika åldrar. (Jag jobbar som sånglärare)
    Om inte annat så kan man lösa det med lite tonartshöningar och olika verser var.
    Har du inte hört om barn som sjunger tolvtonsstycken lätt som en plätt bara för att ingen talat om att det är svårt, hihi? :) 
Svar på tråden Fin å enkel låt som barn kan sjunga i kyrkan