• IdaPierre

Brudgum och Bestman likadan färg på kostymer???

Jag undrar lite. Min M2B kommer ha en ljusgrå kostym på sej på vigseln. Hur ska vi göra med hans bestman. Ska han oxå ha en ljusgrå kostym?? Vår klädkod är: valfri klädsel.
    Kan vår bestman ha en svart kostym och sen samma färg på slipsen som min blivandes kravatt  lr blir det konstigt till min M2B ljusa kostym?? Min tärna ska ha en mörk grå klänning. ÅÅååååå tycker det är jättesvårt. Vill att alla ska matcha varandra så det inte blir "rörigt" med en massa olika färger...Så jag vill ha era åsikter :)

• Svar på tråden Brudgum och Bestman likadan färg på kostymer???
  • IdaPierre

känns som ja skrev lite fummligt men hoppas ni förstår hur jag menar :)

• Sebastiána

Från början tyckte vi att brudgum och marskalk (har ingen best man, vi gifter oss enligt svensk sed) skulle ha samma och så ska det vara enligt etiketten. Men så visade det sig att såg alldeles fantastiskt tjusig ut i frockcoat så det blir det för hans del och mellangrå kostym till marskalken.

• Chicita

Svart matchar allt... Om han har en svart kostym och vill ha den så kan han gott och väl ha den som sagt.
    Om ni ska hyra så kanske ni skulle välja en som är i ungefär samma grå styrka / nyans som tärnans klänning om du vill ha supermatchat.

• Moster Stina

Jag lovar att allas ögon i alla fall kommer vara riktade mot dig!

Själv så tycker jag att olika nyanser av grått är fint ihop. Fast kanske inte om de har olika toner i det grå. Gröngrå, blågrå, silvergrå t ex.

Men jag tycker det är fint om inte alla är exakt likadana. Om kravatten och slipsen går i samma ton kanske det vore fint med något band i samma ton på tärnan någonstans. Det räcker bra som matchning.
    Tycker alltså JAG. Jag är själv lite allergisk mot när det t ex är 12 tärnor i exakt likadana klänningar, frisyrer och make uper. Om man jämför det med inredning så är det väl lite som att ha skotsrutiga gardiner, skotskrutiga kuddar, skotsrutig duk, och skotskrutig matta på golvet i ett och samma rum.

• IdaPierre
    Moster Stina skrev 2011-05-06 13:31:46 följande:

Jag lovar att allas ögon i alla fall kommer vara riktade mot dig!

Själv så tycker jag att olika nyanser av grått är fint ihop. Fast kanske inte om de har olika toner i det grå. Gröngrå, blågrå, silvergrå t ex.

Men jag tycker det är fint om inte alla är exakt likadana. Om kravatten och slipsen går i samma ton kanske det vore fint med något band i samma ton på tärnan någonstans. Det räcker bra som matchning.
    Tycker alltså JAG. Jag är själv lite allergisk mot när det t ex är 12 tärnor i exakt likadana klänningar, frisyrer och make uper. Om man jämför det med inredning så är det väl lite som att ha skotsrutiga gardiner, skotskrutiga kuddar, skotsrutig duk, och skotskrutig matta på golvet i ett och samma rum.

Hihi...ja min tärna ska ju ha samma färg på ett band i midjan som kravatten och slipsen...tror vi kör på att bestmannen får ha en svart. Det blir oxå billigast för han har redan en fin svart kostym :)
  • Sebastiána
    Sebastiána skrev 2011-05-05 23:02:18 följande:
    Från början tyckte vi att brudgum och marskalk (har ingen best man, vi gifter oss enligt svensk sed) skulle ha samma och så ska det vara enligt etiketten. Men så visade det sig att såg alldeles fantastiskt tjusig ut i frockcoat så det blir det för hans del och mellangrå kostym till marskalken.
    Jag glömde säga att min BM ska ha mörkgrå frockcoat och marskalken en mellangrå kostym.Vi vill inte att några har svarta kostymer på vårt bröllop, det är ju ingen begravning, men om man har klädkod valfri så går det väl alldeles utmärkt och det gör inget att de inte har samma färg heller. Det kan vara trevligt med lite kontrast.
Svar på tråden Brudgum och Bestman likadan färg på kostymer???