Provdukning
Nu har jag gjort en provdukning inför bröllopet den 4 juni... det närmar sig med stormsteg och jag vill gärna ha tips och idéer på hur man kan göra det bättre om det inte är bra nu. Borden kommer vara rektangulära men färgerna är de samma.
Vit duk, vitt porslin, enkla glas. Gröna, svarta och rosa servetter. svart-vit randiga påsar med lite kul grejer i. Placeringskorten sitter på glasen med en klädnypa. Motivet på placeringskortet är taget från framsidan på inbjudningarna.
Det kommer vara stor brudslöja i gamla vinflaskor och inte bara löv som det är på bilderna. Bordsnummret kommer vi hänga i buketterna som på bilderna.
I stället för enarmade ljusstakar kommer det att vara 3-armade och borden kommer rymma 6-8 personer per bord. Tårpapper kommer ligga på varje tallrik som på bilderna. I taket ovanför borden kommer det att hänga pompoms (som den på någon av bilderna) i små klungor.
Mitt mål är att det skall kännas ombonat och mysigt, inte allt för stelt och högtidligt. Temat för kvällen är gamaldags cirkus och om det finns plats på borden när vi dukat upp allt, kommer det troligtvis placeras lite roliga saker där också, som en uppstoppad fågel, ett damben, en gammal jordglob eller nåt... I påsarna på tallrikarna finns små roliga saker som lösmustascher. Klädseln på festen är frivillig men det är hatt tvång, så vi hoppas på att få se många härliga hattar på våra 75 gäster! Engångskameror på alla bord (har ni något tips på hur man kan pimpa kamrorna så de blir fina vore det toppen).