• Jeanette G

Vet inte vad jag ska göra med håret!

Nu är det precis två veckor kvar tills vi gifter oss och jag har fortfarande beslutsångest ang. håret. Jag är väl i stort sett helt inne på helt utsläppt med väldigt lösa lockar eller vågigt. Men jag vet inte om eller isåfall vad jag ska ha som "dekoration" i håret, eftersom jag inte ska ha slöja. Ser så tomt och "obrudigt" ut utan någonting alls.
    Klänningen jag ska ha är en knälång, liknar denna i modellen något: ruffledblog.com/Images/posts/short-vintage-wedding-dress.jpg

Nån som har nåt roligt förslag på vad man kan ha i håret eller nån webbutik med mycket håraccessoarer?

• Svar på tråden Vet inte vad jag ska göra med håret!
  • LoppanV

Det finns en amerikansk hemsida men jag är rädd att det evetuellt inte hinner komma fram i tid. Den är iaf fantastisk och om du vågar chans så hitta du säkert nåt där. Lycka till!! www.haircomesthebride.com/index.htm

• smörblomm

Om du ska ha lite lockar, vågor och utsläppt hår är det ju skitsnyggt med en blomma eller 2 i håret. Blir genast lte brudkänla över det!!

• Semlorna

Jag bad min florist att göra iordning hårblommor som matchar buketter

• Gwennie

Lite halvt uppsatt kanske? Tycker det här ser härligt ostylat, men ändå festligt ut :)

Ge dig in på www.etsy.com och sök på hair accessories så har du något trevligt att göra en kväll. Där hittar du säkert något fint att ha i håret :)

• Anna Maria

Vill du ha utsläppt med lite lockar så kan ett snyggt diadem passa bra!

A & S
  • MiaAnd

Jag tänker oxå att nån blomma skulle va snyggt. Finns många andra fina hårsmycken oxå. Gå in på Glitter tex och kika. Tror att de har fina diadem med. 

• Jeanette G

Wiii: Åh, flor vore ju kul och lite annorlunda att ha. Skulle ju passa fint till stilen på klänningen också. Men ser det okay ut till utsläppt hår? Den här var jättefin tex. bios.weddingbee.com/pics/65067/birdcage-veil.jpg

Tycker alla håraccessoarer ser så mycket snyggare ut till uppsatt hår, och det hade jag gärna haft, men jag tycker inte själv att jag passar i det. Tycker mitt huvud ser så... litet ut, haha :P

• majflicka

Flor el diadem skulle ju bli fantastiskt fint till din lite 50s klänning! Diadem är ju populärt nu då de kan säkert hitta ngt i icke brudbutik också

• wiii
    Jeanette G skrev 2011-05-08 15:28:32 följande:
    Wiii: Åh, flor vore ju kul och lite annorlunda att ha. Skulle ju passa fint till stilen på klänningen också. Men ser det okay ut till utsläppt hår? Den här var jättefin tex. bios.weddingbee.com/pics/65067/birdcage-veil....

Tycker alla håraccessoarer ser så mycket snyggare ut till uppsatt hår, och det hade jag gärna haft, men jag tycker inte själv att jag passar i det. Tycker mitt huvud ser så... litet ut, haha :P
    Det floret var superfint!
    Det man kan göra är ju att man fäster bak håret litegran på den sida man sätter fast floret, så är det uppsatt framför floret så att säga, om håret sen hänger fritt bakom tror jag inte är några bekymmer :) 
Svar på tråden Vet inte vad jag ska göra med håret!