• Fru Kopparskiöld

Inbjudningskort/festprogram mfl

Jag och min sambo har tittat på många sidor som ka hjälpa till med inbjudninskort etc, som rubriken säger. Det finns underbara saker på Calligraphen, men det kostar ju ganska mycket om man ska ha flertalet "kort".
    Kan någon tipsa om om vart ni hittade era inbjudningskort? Gärna visa om någon har någon bild på sina färdiga och vart de är beställda!

Tack!!

• Svar på tråden Inbjudningskort/festprogram mfl
  • Pinkgrape

Vi har köpt våra från vistaprint.se och fick ge lite drygt 400kr för 50st inbjudningskort, 50st kuvert inkl frakt.

Just våra ser ut såhär, men med annan text såklart :P

Det är ju dock bara en av väldigt många designer man kan välja på. Man kan även välja att ladda upp en egen design ifall man skulle vilja det.

Vi "slog på stort" och valde dessutom en matchande hemsida, www.mikaelochcamilla.com
    För den betalar vi drygt 100kr/månad, men vi tyckte att det var värt det, för att det skulle matcha :P haha
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Joffan
    Pinkgrape skrev 2011-05-08 22:13:52 följande:
    Vi har köpt våra från vistaprint.se och fick ge lite drygt 400kr för 50st inbjudningskort, 50st kuvert inkl frakt.

Just våra ser ut såhär, men med annan text såklart :P

Det är ju dock bara en av väldigt många designer man kan välja på. Man kan även välja att ladda upp en egen design ifall man skulle vilja det.

Vi "slog på stort" och valde dessutom en matchande hemsida, www.mikaelochcamilla.com
    För den betalar vi drygt 100kr/månad, men vi tyckte att det var värt det, för att det skulle matcha :P haha
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    super fin hemsida ni har!!!
  • Aniara4

Vi beställde också från Vistaprint, kortet nedan fast i lila. Med matchande kuvert, lite bättre papperskvalitet, ingen reklam i kuverten, moms (vilket de luringarna är väldigt hemliga med ända fram tills man ska godkänna betalningen), plus frakt med 2 veckors leveranstid (finns 1, 2 eller 3 veckor till olika pris) kostade det totalt 750:- för 50 kort.

• Humlan66

Vi gjorde egna kort och köpte våra papper på Bokia då dem hade billigare papper än panduro ( konstigt nog)
    Tyvärr så har jag ingen bild nu. men vi tyckte att dom färdigtryckta blev så dyra, men vi har betalt rätt mkt för det här med.
    Är man inte så många kan det löna sig ändå att köpa färdiga

• Aniara4
    Humlan66 skrev 2011-05-09 09:24:05 följande:
    Vi gjorde egna kort och köpte våra papper på Bokia då dem hade billigare papper än panduro ( konstigt nog)
    Tyvärr så har jag ingen bild nu. men vi tyckte att dom färdigtryckta blev så dyra, men vi har betalt rätt mkt för det här med.
    Är man inte så många kan det löna sig ändå att köpa färdiga
    Jag övervägde också att göra korten själv, men när man börjar lägga ihop alla kostnader för kort, kuvert och dekorationsmaterial så blir det ingen större skillnad. Men jag kanske hade gjort nåt sånt ändå (bara för att få det sådär riktigt persooooooonligt) om inte skrivaren hade tagit för vana att dra ett streck över alla papper den skriver ut. Funkar ändå för de flesta syften (även om jag fick be läraren om ursäkt för min fula men fullt läsliga hemtenta), men inte när man vill att det ska vara extra fint!
  • Kosmoskissen

Vi valde vistaprint för spara-datum-korten och vi var väldigt nöjda.
    Däremot gjorde vi inbjudningarna själva och det satte ju en personlig prägel på dem men de blev inte billigare, tvärtom tror jag.

Svar på tråden Inbjudningskort/festprogram mfl