• Pinkgrape

HJÄLP med tips på låtar?!

Hör och häpna, efter många om och men, så fick jag tillslut min blivande att sitta ner och lyssna igenom en mängd olika låtar till vigseln. Efter en stund var det klart, två solosånger.

The Wannadies - You and med song
    Katie Melua - Nine million bicycles

Vi är båda extremt nöjda med vårt val.

Nu till den svårare biten. In- och utgångsmarsch.

Eftersom vi kommer vara i en lite större kyrka med en stor orgel, så kan det ju vara skoj att utnyttja det, då det låter sådär härligt pampigt med orgel. Vad som sedan ska spelas på orgeln dagen till ära.. Ja, det är ju en annan sak.

Vi är båda överens om att vi inte vill ha någon traditionell låt som är sådär jättevanlig, utan gärna något som det är lite mer fart i och som låter glatt och trevligt :) Hjälp oss gärna ifall ni kommer på något.

ALLA tips mottages extremt tacksamt! :D

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden HJÄLP med tips på låtar?!
  • Pinkgrape

Puffar lite innan jag går och lägger mig. Då kanske någon morgonpigg människa med en massa bra och sprudlande idéer ser detta och överövser mig med tips :D

Nåja, drömma får man väl ;P

• plin

När du säger orgel tänker jag på den här... min pappa tycker att vi ska ha den som "brudvals"... ha ha 
    ">

• Gwennie

Hade inte du redan förslag på orgellåtar? Tycker jag sett det i andra trådar.
    Nåja, ändra sig lär man ju göra ett antal hundra gånger innan augusti, eller hur? ;)

Vi gifter oss i en medeltidskyrka där det inte finns några instrument alls, så jag har inte tittat så jättemycket på orgelmusik, men en duktig kantor kan få till det mesta om han/hon bara får lite tid på sig.

Som utgång kommer vi att ha  en a cappellakör som sjunger U2:s "Beautiful day". Har suttit och dissikerat den i timmar när jag skrev arrangemanget - den skulle likaväl kunna vara riktigt pampig som utgångslåt på orgel! Den är ju en sån låt som byggs upp mer och mer så att ni kan lämna kyrkan i ett jättecrescendo!

• plin

oj, pinkgrape, nu blev det mycket youtube för mig! den här är också rolig, även om det är helt OT! 
    ">

• Pinkgrape

Haha JAG trodde att VI hade bestämt oss, men det hade vi INTE tydligen. Nej, min blivande la in sitt veto och jag tyckte det var okej, eftersom låtarna jag trodde att vi skulle ha, inte riktigt passar in längre, då det blev de där två solosångerna.

Just U2 har jag extremt svårt för, tyvärr :/ Min blivande har redan haft upp den som förslag, men jag var tvungen att säga stopp. Då ändrade han sig och höll med, den var inte "rockig" nog.

Haha ääälskar dock The Monkees :D

Min blivande skulle nog helst vilja gå in till... Pain, In Flames, Kiss eller kanske Misfits :P

• skruttisOmuffis

Ni kanske tycker den här är fånig...men jag tycker det låter glatt och trevligt! Glad

• Margris

När jag tog min examen så spelades The final countdown på orgel i kyrkan, det var otroligt pampigt!!! Men frågan är ju om det är för "mesigt" för din blivande man : )

• Pinkgrape
    Margris skrev 2011-05-09 20:44:30 följande:
    När jag tog min examen så spelades The final countdown på orgel i kyrkan, det var otroligt pampigt!!! Men frågan är ju om det är för "mesigt" för din blivande man : )
    Jag kan iofs tänka mig att det kan låta rätt häftigt, men jag tror inte någon av oss vill förknippa den låten med vårt bröllop resten av livet :P hehe
Svar på tråden HJÄLP med tips på låtar?!