• Emblas Mamma

Räcker denna tårtställningen till!?

Hej! Någon som är tårtkunnig här inne (igen)? :)

Jag undrar om denna tårtställning räcker till 65 personer eller om jag måste ha en till platta?
    Plattorna är 34/32/25/20 cm i diameter.
    Svårt att veta hur många bitar som får plats på varje..

• Svar på tråden Räcker denna tårtställningen till!?
  • Moster Stina

Hur var det nu? Skulle inte du köpa tårta från City gross, och skulle inte de gratis tillhandahålla tårtställning?
    För i så fall är väl inte det där den ställningen?

Med den där måste man ju specialbygga varje tårta med hål i liksom.

Och i så fall så borde konditoriet, eller Citygross ha koll på hur många bitar det blir till en sån där ställning...

Ursäkta nu hjälpte jag ju inte dig ett dugg, men jag var bara nyfiken på det där med City Gross. Därför jag skrev!

Hoppas någon annan klok person kan svara dig!

• Planer

det kommer att räcka! tänk på att alla tar bara en liten bit. oftast får man ju massa över!

• Chicita

Det ska räcka.
    Jag har gjort 4-våningstårtor tidigare med ungefär samma bottenmått. Och till ett bröllop på 60 pers så fick vi hela botten över.
    (på ett annat med 35 pers så gick i stort sett allt åt istället förvisso Flört Men då tog alla 2 ggr, och vissa tog även en tredje gång)

• Emblas Mamma

Då kör jag på denna tårtställningen!

Jag tänkte ringa city gross idag och fråga om det inte är möjligt att dom sätter upp tårtan på denna stället om jag själv köper ställningen åt dom och lämnar in.

Så här nu mot slutet börjar jag bli desperat efter en våningstårta och jag blir verkligen ledsen när jag tänker på att jag inte ska få en..
    Det är ju ändock en väldigt viktig dag och jag har ju drömt om en vånnigstårta och ingen annan,
    känner bara att jag inte vill ångra mig :)

Ska kolla med city gross och hoppas på det bästa!! :)

Svar på tråden Räcker denna tårtställningen till!?