Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

Mens på bröllopsdagen...

Folk tipsar hela tiden här om hur bra det är med "menskopp" (googla om du inte vet vad det är) så en sådan tror jag att jag ska skaffa. Sedan är det väl bara att ladda med värktabletter (och självklart äta någon ett par gånger i förebyggande syfte) och choklad... 
    Jag tänkte först "äsch, blir det lagom till det datumet skjuter jag bara upp den med sådana där piller" men sedan är det många här som skrivit att man kan bli hur deppig som helst och tappa livslusten av dem och det är ju bättre att ha mens på bröllopet än att vara jätteledsen...
    Varför är det så jobbigt att vara kvinna, haha? :)  

• förlovadflicka
    queenelin skrev 2011-05-09 09:40:14 följande:
    "förlovadflicka", men behöver inte alls bli deppig! Nu vet jag iofs inte exat vilka piller du pratar om, men om du menar hormoner, p-piller och minipiller så är det i mitt fall precis tvärt om! Om jag inte äter mina kära minipiller (eller p-piller) så blir jag sjukt nere två veckor per månad. Mitt humör svänger upp och ner och jag är sjukt labil. Jag får ångest över att tänka på att jag måste sluta med mina piller den dagen vi bestämmer oss för att skaffa barn. Å andra sidan har jag en kusin som blir jättedeppig OM hon äter p-piller, så det är uppenbarligen väldigt olika.

Vad gäller "Planer"s ursprungliga fråga så vår man väl helt enkelt gardera sig med hängslen och livrem, köra på både tampong och binda och be till högre makter att man klarar sig från mensvärk och svullen kropp så att klänningen sitter som den ska. Förhoppningsvis är man så uppe i varv och nervös att mensen uteblir av den anledningen... Tungan uteFlört
    Menade sådana där man får utskrivna av läkaren just för att skjuta upp den. Och självklart behöver man inte bli deppig, men jag är inte beredd att ta risken...
  • förlovadflicka
    Smile skrev 2011-05-09 12:10:36 följande:
    Kommer kanske lite ifrån ämnet... men de jag är orolig för är att jag får den den dagen och att jag kommer ha mensvärk då! Första dagen för mig är en stor plåga... Kan inte göra något mer än å ligga med värmekudde hela dagen (ibland två dagar) å knapra lite piller som inte fungerar ändå.... :S
    Så är det för mig också men om jag tar starka värktabletter precis när jag känner att smärtan sätter igång eller innan, när jag vet att jag borde ha ont så funkar det, kanske är så för dig med? :)  
Svar på tråden Mens på bröllopsdagen...