• Alexanders Maria

Kan man göra TYLL mjukare?

En knivig fråga, som jag redan nu gissar på inte går är ifall man kan mjuka upp tyll? Vet att med andra tyger så kan man tvätta dem och därigenom få tyget mjukare. Men skulle det ens fungera på tyll?

Antagligen en dum fråga, men ändå... förlorar ingenting på att fråga.

• Svar på tråden Kan man göra TYLL mjukare?
  • Hoppe

Sömmerskan som syr min klänning sa att man kunde tvätta tyllen för att mjuka upp den lite, så jag körde min slöja i en tvättpåse på 30 grader och lite sköjlmedel, inbillar mig att den är lite mer följsam nu.

• Alexanders Maria

Åh tack! Det var något sådant som jag funderade på att göra. Min har en kam på som sitter fast. Gjorde du något med den? Är lite rädd att den ska riva upp slöjan... Fast de kanske den inte gör ifall den är i en tvättpåse?

• Hoppe
    Alexanders Maria skrev 2011-05-10 16:36:24 följande:
    Jag chansade och det blev onekligen bättre, inte mirukolöst mjuk som man kanske kunnat önska, men absolut bättre. Så tack.
    Vad bra att det funkade lite iaf! Glad
  • 11juni2011
    Hoppe skrev 2011-05-09 20:12:36 följande:
    Sömmerskan som syr min klänning sa att man kunde tvätta tyllen för att mjuka upp den lite, så jag körde min slöja i en tvättpåse på 30 grader och lite sköjlmedel, inbillar mig att den är lite mer följsam nu.
    åh vilket bra tips! Min slöja är helt krispig haha, det var en billig rackare från kina. Den ser väldigt fin ut på bild men den är sträv. Så det skall jag testa!!
Svar på tråden Kan man göra TYLL mjukare?