• jenniejummie

Bröllop på Gotland 2011

Hejsan!
    Jag ska gifta mig här på Gotland om cirka ett halvår (111111).
     Det skulle ha varit roligt att komma i kontakt med andra brudar eller brudgummar. Vi kan byta tips och ideér med varandra! Jag har själv svårt att hitta tex en schysst dj eller band. Vart ska man beställa tårtan ifrån? vilken frisör är bäst? Mm mm...
    Hör gärna av dig!
    Fast det kanske bara är jag som är en Gotlandsbrud?!

• Svar på tråden Bröllop på Gotland 2011
  • GuteCarra
    jenniejummie skrev 2011-05-23 18:35:29 följande:
    Åååå tack för tipset...KANON! Du räddade precis vår budget.

{#emotions_dlg.flower}

Kul att man kan hjälpa till! Säg till om du vill sälja dom sen, så spar du ännu mer pengar ;) Vi har nämligen ev tänk klä stolarna med just knoppa lakan OCH kanske väggarna beroende på hur lokalen ser ut.

• Kosmoskissen
    GuteCarra skrev 2011-05-20 18:12:25 följande:
    Var inne och kollade på Frimis hemsida precis. Såg ju jättemysigt ut :)
    Har ni bett dom om hjälp med allt, såsom dukning , mat osv?
    Finns det möjlighet att ha ett band som spelar där?
    O tillsist den stora frågan, Vad kostar de ;) ??
    Ja det är Matmuren som driver Frimis och restaurangen och ska man ha middagen där är det deras mat och bar som gäller. De har en fin meny tycker jag med mycket att välja bland. De dukar borden och serverar också. Om man är i den stora salen så finns det plats för band där.

Vi ska ha middagen i den stora salen och tårtan i den mindre salongen och medan vi äter den så ställer de i ordning i andra rummet för dans och så.

Servis och dukning och allt det där är inbakat i matpriserna, sen beroendes på hur länge man vill vara där tillkommer en extra avgift.
  • GuteCarra
    Kosmoskissen skrev 2011-05-24 19:56:38 följande:
    Ja det är Matmuren som driver Frimis och restaurangen och ska man ha middagen där är det deras mat och bar som gäller. De har en fin meny tycker jag med mycket att välja bland. De dukar borden och serverar också. Om man är i den stora salen så finns det plats för band där.

Vi ska ha middagen i den stora salen och tårtan i den mindre salongen och medan vi äter den så ställer de i ordning i andra rummet för dans och så.

Servis och dukning och allt det där är inbakat i matpriserna, sen beroendes på hur länge man vill vara där tillkommer en extra avgift.
    De förklarar ju varför matpriserna var så saftiga ;) Blir nog lite dyrt för vår budget till 60 pers :(
    Men ruinen ska helt klart kikas på!
  • jenniejummie

Åååå idag har jag haft en ganska produktiv dag.

Bordsplaceringen är klar! (den tog nästan fyra timmar att göra...puh!)
    Jag  har skrivit öl/vin lista till middagen. Ska bara testa fram vilket vitt o rött vin vi ska ha.
    Kokat soppbas till en av våra förrätter. Skjuts in i frysen!

Det är så skönt att få saker gjorda så man slipper stå ett par veckor innan bröllopet och vara halvklar med allt. Jag vill inte stressa...

He he!!!
    Är det så här tjejer??

• jenniejummie

Nu är tyget till klänningen inhandlat...wihooo...nu börjar det bli påtagligt tycker jag, det händer grejjer nu!
    Det blir en offwhite-vit klänning med spetsarmar och ett litet släp. Min fina vän Kix ska sy den till mig. Kan inte riktigt fatta att jag snart ska få pröva min brudklänning, det är ju helt sjukt!!! Det börjar verkligen kännas som om det här bröllopet är på riktigt!! Skrattande

Hur går det för er?

{#emotions_dlg.flower}

• Kosmoskissen
    jenniejummie skrev 2011-06-01 23:12:42 följande:
    Nu är tyget till klänningen inhandlat...wihooo...nu börjar det bli påtagligt tycker jag, det händer grejjer nu!
    Det blir en offwhite-vit klänning med spetsarmar och ett litet släp. Min fina vän Kix ska sy den till mig. Kan inte riktigt fatta att jag snart ska få pröva min brudklänning, det är ju helt sjukt!!! Det börjar verkligen kännas som om det här bröllopet är på riktigt!! Skrattande

Hur går det för er?

{#emotions_dlg.flower}
    Låter jättefint! Är offwhite lite samma färg som ivory? Härligt att du har en kompis som kan sy åt dig =)

Det slog mig igår att vi gifter oss om 2½ vecka bara!! Förvånad Blev plötsligt himla nervös fast egentligen vet jag inte riktigt varför hehe!
    Vi har i princip gjort klar bordsplaceringen så det är bara en sorts översikt eller karta kvar att göra. Den ska sitta så att folk själva kan gå och kolla var de ska sitta. Om ingen lämnar återbud nu  sista sekund så blir vi 49 st, inklusive oss två då och två småttingar under 1 år.

Jag skulle väldigt gärna vilja få tag på ett genomskinligt paraply till oss, om det nu skulle bestämma sig för att regna på oss.. Nån av er som sett ett sånt eller vet var man kan köpa?
  • bluttis

Någon som skickat in hindersprövningen än? Skickar ni den till skattekontoret på Gotland? Står visserligen en adress på pappret, till Malmö...men det känns som att det kanske går fortare om man skickar den till det lokala? Verkar som att en del gör så.

• jenniejummie
    Kosmoskissen skrev 2011-06-02 11:49:38 följande:
    Låter jättefint! Är offwhite lite samma färg som ivory? Härligt att du har en kompis som kan sy åt dig =)

Det slog mig igår att vi gifter oss om 2½ vecka bara!! Förvånad Blev plötsligt himla nervös fast egentligen vet jag inte riktigt varför hehe!
    Vi har i princip gjort klar bordsplaceringen så det är bara en sorts översikt eller karta kvar att göra. Den ska sitta så att folk själva kan gå och kolla var de ska sitta. Om ingen lämnar återbud nu  sista sekund så blir vi 49 st, inklusive oss två då och två småttingar under 1 år.

Jag skulle väldigt gärna vilja få tag på ett genomskinligt paraply till oss, om det nu skulle bestämma sig för att regna på oss.. Nån av er som sett ett sånt eller vet var man kan köpa?
    Oj, jag vet inte om Ivory och offwhite är lika/samma...

Vilket datum är det ni gifter er? Det borde vara i helgen eller?

Vet inget genomskinligt paraply...har bara ett med kanelbullar på  Skrattande
  • jenniejummie
    bluttis skrev 2011-06-08 22:42:01 följande:
    Någon som skickat in hindersprövningen än? Skickar ni den till skattekontoret på Gotland? Står visserligen en adress på pappret, till Malmö...men det känns som att det kanske går fortare om man skickar den till det lokala? Verkar som att en del gör så.
    Har ingen aning!
    Man kanske kan åka förbi och lämna in den...?
    När ska man skicka in den?
  • bluttis
    jenniejummie skrev 2011-06-14 19:08:31 följande:
    Har ingen aning!
    Man kanske kan åka förbi och lämna in den...?
    När ska man skicka in den?
    Det kan man nog göra! jag skickade in till malmöadressen iaf... Man kan skicka in tidigast 4 månader innan (hindersprövningen gäller bara 4 månader). Har hört att det ska ta ca 2 veckor att få tillbaka den, men man ska nog inte chansa och skicka för sent heller såklart:P Jag är nog ute i sista stund som vanligt!
Svar på tråden Bröllop på Gotland 2011