Murgröna med långa rankor
Är ute efter murgröne plantor med extra långa rankor. Är det någon som vet vart man kan få tag på sådana i Örebrotrakten? Frågade hos plantagen men de kunde inta ta in beställningar. :(
Är ute efter murgröne plantor med extra långa rankor. Är det någon som vet vart man kan få tag på sådana i Örebrotrakten? Frågade hos plantagen men de kunde inta ta in beställningar. :(
Gå till en "riktig" blomsterbutik o fråga så kan de säkert ta hem murgröna till dej! brukar ligga runt 100 kr för en lite större m ca 5-6 längre rankor på varje!
Almstedts brukar väl ha ett bra utbud av blommor? Nu var det ju många år sedan jag bodde i Örebro, men det borde väl inte ha ändrats. Trevligare att stödja det lokala dessutom tycker jag Prova hos dem, håller tummarna för att du hittar!
Blomföretaget Rydells som levererar till affärer och liknande kan ha. Jag vet att det går att få tag på i Stockholm bland annat då min sambo ska ta hem åt mig.
Gå till din florist och be dem ta hem Murgröna på snitt i påse. Då får du ca tio meter i en påse, slipper hålla på med jord och klippa, vattendra och hålla på.
Det är inte dyrare än att köpa en massa krukor.
Så det är inte det? Men då ska jag se till och göra det! Tycker verkligen om min florist dessutom så det känns ju bra att stödja.