Inlägg från: GeneralElectric |Visa alla inlägg
  • GeneralElectric

För fet för fest

Vi har inga mor- eller farföräldrar i livet, däremot är våra föräldrar och fastrar i den åldern. Eftersom vi gillar gamla damer bjöd vi in en 89-årig dam jag känner från min hemstad sedan tolv år (och som är starkt förknippad med den). Hon är en stilig party-dam som alltid kommer på mina kalas här. Men hon är nu alldeles överväldigad över att ha blivit bjuden till vårt bröllop i Stockholm (där hon i och för sig ändå kommer att vara då) och kan inte förstå att hon bjudits även på middagen -- så vi kämpar för att få henne att förstå att det verkligen är meningen att hon ska komma...

• GeneralElectric
    Syrinx skrev 2011-05-11 18:14:21 följande:
    Så härligt det låter! Hon är säkert överlycklig över att ha blivit bjuden!

Jo, det tror jag också! Men också så överväldigad att hon inte riktigt fattar att hon även är bjuden till middagen, och hon oroar sig över att inte få plats med en långklänning i bagaget (hon skulle alltså ändå har rest till Stockholm, för att hälsa på sin dotter som bor där). 
    Vi hade nyligen ett cocktailparty här i sta’n där vi bor – och dit kom hon! Dubbelt så gammal som de flesta gästerna, väldigt elegant -- och när ingen annan utbringade en skål för oss gjorde hon det.
Svar på tråden För fet för fest