Vi hade svårt att hitta toastmaster, och kunde omöjligt veta vem/vilka som skulle ta sig an uppdraget redan när inbjudnaingarna gick ut.
Så för oss är det självklart att det står att man skall vända sig till dem, (mina tre systrar) i festprogrammet.
Dessutom kan det alltid vara kul för folk att minnas efteråt, om de tar med sig sina häften hem.
För oss står det bara så här:
Ikväll är x, x och x toastmastrar, och det är alltså till dem ni skall vända er om ni vill hålla tal, eller göra något annat upptåg.
Vi sätter också in menyn i programmet. Känns enklare så, än att ha sådana separat på bordet. Hur fint det än hade varit. Men vi har lagt MYCKET tid på att skapa fina pärmar till festprogrammen, med hjälp av två olika tapeter, så det kommer bli fint ändå tror vi...
Bordsplacering är väl kul och bra att ha i programmet, MEN om folk blir sjuka och uteblir så kan man liksom inte göra snabbändringar i sista minuten, och så gapar det väldigt tomt.
Det blir alltså väldigt stressigt, om man vill få till det rätt och bra...
Då kan man ju istället presentera något om alla gäster med en liten rad. I bokstavsordning kanske...
Nummer till taxi är alltid bra att ha!