För många inbjudna, vad gör jag nu?!
Men alltså...
Det hör till god ton att fråga, svaren kan ha kommit bort i posten faktiskt. Men det kan ni sätta andra på. Hans mamma kanske?
Men jag tycker nog att ni helt enkelt dukar till de 120 som har svarat. Kanske ställer fram bord så ni kan sätta dit 5 kuvert till om det krisar.
Och så ordnar ni ett partytält på utsidan och fixar fram lite "reservporslin" i form av papperstallrikar mm (ni behöver inte duka upp något, utan det kan stå i en påse där ute).
OM det dyker upp såna som inte OSA't så placerar ni dom i tältet...
Det var ju inga nära släktingar och inga som ni umgås med så mycket. Så varför ska andra lida för att dom inte har OSA't som man ska?
På så sätt är ni förberedda för om dom kommer och ni har ett ställe för barnen att dra sig undan till om dom tröttnar på att vara inne.
Föräldrarna kan alltid turas om att passa sina och varandras barn. Det krävs ju inte en förälder per familj som står och tittar på när barnen leker liksom. Speciellt inte på familjesammankomster då alla brukar hjälpas åt kollektivt att passa barnen Sånt löser sig alltid...
Men just dom här som inte OSA't... Dom ska vara glada om dom ens får mat liksom ifall dom kommer. Så dom kan gott och väl sitta ute i partytältet
Tänk bara på att det är brandsäkerhetsregler det där med max antal personer. Så ni får inte vara fler. Alltså om det kommer mer så ska ni egentligen vägra dom tillträde. Om det mot all förmodan skulle inträffa något och ni har varit fler personer än tillåtet så kan ni åka dit på hela kostnaden för återställandet + ansvar för eventuella personskador...
Så för den delens skull så är det nog bra att ringa upp och fråga om dom har skickat sitt svar för ni har inte fått det. Om dom säger att "oj det har jag glömt men vi kommer gärna" så får ni nog säga att ni bara ringde för att kolla så att det inte kommit bort på posten, men att lokalen är full nu så att ni kan tyvärr inte låta dom komma... eller nåt (du fick ju bra ursäkter tidigare i svarstråden)