• MaalinJohansson

Min möhippa..

Hej allihopa!

Den 18 juni gifter vi oss och jag vet att min värdinna även nära vän kommer att hålla i min möhippa. Jag vet så klart inget säkert men misstänker några saker. Hon jobbar just nu i Norge och har sagt att hon kommer hem den 12 juni. Alltså på Söndagen innan vi gifter oss. Så min Möhippa kommer alltså att ske på måndan, tisdan, onsdan eller torsdan. För jag hoppas verkligen inte att dom bestämt att ha den dagen före vi gifter oss.

Förstå mig rätt nu, jag vet att det är mycket jobb med en möhippa och jag är jätte tacksam att hon ville hålla i den och jag vet att hon försöker få den så bra som möjligt. Men på en vardag? Jag tänker på alla runt omkring som jobbar och har jätte svårt att få ledigt. Har två kompisar med barn som deras pappor jobbar kväll, alltså vet jag att dom kommer få det svårt att komma. Min moster bor nere i skåne och får alltså ta ledigt minst två dagar ifall hon ska kunna vara med. Har två klasskompisar som bor långt utanför stan där deras sista buss hem går kl sex och nio på kvällen. Och dessutom så känner jag att den veckan vill vi slipfina på det sista och bara ta det lugnt.

Vi själva har en son tillsammans och min sambo jobbar natt. Så jag tror att hon tänkt be min pappa vara barnvakt den kvällen. Men jag vet att han jobbar kväll den veckan och börjar tidigt dagen efter. Dessutom har vår son väldigt svårt för att sova borta och gör nästan aldig det och det hade blivit första gången han sovit hemma hos min pappa. Vilket jag isåfall inte tror kommer gå så bra och jag själv kommer inte kunna slappna av på kvällen när jag vet att han är lessen och vill hem.

Hela grejen jag tänker på är att det är så många andra som får fixa och dona. Och jag tror inte att det kommer vara så många som kan. Vilket jag tycker är tråkigt.

Vad tycker ni att jag ska göra? För som sagt, jag vill inte lägga mig i spec mycket för jag vet att hon gör ett bra jobb och jag ska ju som sagt inte veta något. Men det hade ju varit mycket lättare om hon tagit ledigt den helgen och kommit hit så att alla andra också kan vara med? För jag vet att alla vill vara med, men isåfall inte kommer kunna.

Något som också gör mig mer säker på att det kommer ske på en vardag är att jag nämnde för henne i veckan att jag vill gå ut och dansa på kvälle. (älskar att dansa) Då sa hon att det är inget ute den dagen som är öppen.

• Svar på tråden Min möhippa..
  • Dejli

Ta det lugnt. Det är inte brudens sak att bekymra sig och lösa allt praktiskt för en möhippa. Det finns säkert massor du inte vet (med all rätt). Kanske har din sambo tagit ut en semesterdag för att lösa sonens passning, eller så är du grundlurad vad gäller datumen från din kompis sida.

• 120303

Min tanke är också att hon ljuger om datumet hon kommer hem, för att du inte ska misstänka nåt.

• MaalinJohansson
    Dejli skrev 2011-05-12 13:32:23 följande:
    Ta det lugnt. Det är inte brudens sak att bekymra sig och lösa allt praktiskt för en möhippa. Det finns säkert massor du inte vet (med all rätt). Kanske har din sambo tagit ut en semesterdag för att lösa sonens passning, eller så är du grundlurad vad gäller datumen från din kompis sida.
    Ja du har säkert rätt :) Jag gillar inte att inte kunna planera själv eller att ha kontroll. Så situarionen är lite skrämmande Flört Mest rädd är jag väll för sonens passning. Men några fler semester dagar har har inte då han kommer ta ut dom över bröllopet och sen när vi åker på bröllopsresan i augusti.

Men jag ska försöka låta det här vara Flört
  • Sebastiána

Hon säger att hon kommer hem den 12 juni ja. Jag skulle misstänka att hon säger så för att förvilla dig och få dig att tro att du kanske inte får någon hippa.

• 1995 11 17

Prseis min tanke som Dejli skriver, att din värdinna inte alls jobbar ända till den 12. Det är kanske för att du inte ska kunna misstänka att det händer just den dagen det kommer att hända. Hon har säkert tänkt på allt det som du bekymrar dig över.

Svar på tråden Min möhippa..