Möhippa för min bästa vän!
Min bästa vän ska gifta sig i september och jag ska ordna en möhippa för henne. Men jag har stött på lite problem och vet ju inte riktigt hur det "funkar".
Dels ska hon ha ett litet bröllop, mest med familj/släkt och typ jag som enda vän. Hon har förvisso systrar och svägerskor som skulle kunna vara med, men de bor inte i Sthlm och gissningsvis kommer de ner några dagar före bröllopet. Självklart kommer jag bjuda in dem ändå, men jag misstänker starkt att de inte kommer kunna komma, den ena systern kommer för övrigt ha en bebis på 2 månader då också.
Det kan ju kännas som lite plattfall att bjuda in ett gäng familjemedlemmar som inte kommer kunna komma, då är det ju bara vi två. Och då började jag fundera på att bjuda in några av hennes andra kompisar, som dock inte ska gå på bröllopet. Men blir det konstigt? Att annordna en möhippa med tjejer som inte är bjudna?
På min möhippa var förvisso ingen av tjejerna bjudna, men det var ju för att vi gifta oss utomlands och de hade inte möjlighet.
Hur ska jag tänka? :P