• Freddy91

Vin till bröloppet med leverans till festlokalen

Jag ska gifta mig nästa helg. En sak jag gjorde som jag inte ångrar var att jag betällde vin över nätet direkt till festlokalen, nu fick jag besked att vinet hade kommit. Det brukar gå ått ganska mycket vin och jag är ingen vinexpert. Sommelien på vinstocken.se hjälpte mig att välja vin till maten och hur mycket vin det går åt. För jag insåg att det skulle bli ganska många lådor att frakta dit och mycket jobb, man är tillräkligt stressad ändå.

Nu blev det Champagne till fördrink, vitt vin till förrätten som är en tost skagen, Rött vin till huvudrätten som är kalvfile. Det blev inte dyrare än jag skulle köptet på systembolaget fördelen är att jag slapp bära på det själv.

vi är 100 gäster och det går åt 1 flaska per person totalt sätt och 100 flaskor är ganska mycket att bära.

Jag kan klart rekommendera det sätt att beställa vin.

Tips www.vinstocken.se

Fredrik 

• Svar på tråden Vin till bröloppet med leverans till festlokalen
  • Mirjami

Vilket bra tips! Men jag kommer att ta släkten till hjälp dagen innan. Min familj kommer långväga ifrån och de tycker det ska bli jätteroligt att träffas dagen innan, ordna med dukning, köra dit pynt och dryck och så. Vi kommer tjuvöppna några flaskor och göra det till en familjär och rolig stund tillsammans. Och då finns ju alls på plats i kylen när serveringspersonalen kommer och förbereder fördrink och tilltugg dagen efter.

Svar på tråden Vin till bröloppet med leverans till festlokalen