• Gopplan

Var köper era män sina kostymer?

Var köper era män sina kostymer? Finns det någon som har tips på bra och prisvärda butiker i Stockholmstrakten? Vi har inte bott här så länge och har ingen koll alls, även om jag såklart förstår att det finns många butiker att välja på. Vi vill gärna ha tips på bra ställen så att vi slipper leta. Fästmannen hade tänkt fixa det i Paris när han ska dit med jobbet (eftersom han är fransman och känner till en affär där), men det kommer han inte att hinna och det känns bättre att köpa hans kläder här där vi bor. Visa gärna i bilder också vad era män ska ha på sig/hade på sig.

• Svar på tråden Var köper era män sina kostymer?
  • Skumboll

Min gubbe har köpt sin kostym på brothers. Så här ser han ut i den. 

• Cylt

Min sambos kostym inhandlades på Hugo Boss... Sjukt snygg, har dessvärre ingen bild :-/

• Moemoe

Min blivande köpte kostym på Lilly på Birgerjarlsgatan i Stockholm. Tycker det var bra priser, kika på deras hemsida så finns bilder och lite priser och så. Boka tid innan bara så får ni bra hjälp. www.lilly.nu

• Gopplan
    Skumboll skrev 2011-05-13 21:40:54 följande:
    Min gubbe har köpt sin kostym på brothers. Så här ser han ut i den. 

Vad fin! Får man fråga vad han fick ge för den?
  • Skumboll
    Gopplan skrev 2011-05-13 22:12:51 följande:
    Vad fin! Får man fråga vad han fick ge för den?
    kavaj, byxor, väst, slips och näsdum gick på ca 4500. 
    skjortan är köpt på ett annat ställe. 
  • Gopplan
    Cylt skrev 2011-05-13 22:04:34 följande:
    Min sambos kostym inhandlades på Hugo Boss... Sjukt snygg, har dessvärre ingen bild :-/
    Moemoe skrev 2011-05-13 22:10:05 följande:
    Min blivande köpte kostym på Lilly på Birgerjarlsgatan i Stockholm. Tycker det var bra priser, kika på deras hemsida så finns bilder och lite priser och så. Boka tid innan bara så får ni bra hjälp. www.lilly.nu
    Tack för tipsen. Jag ska kolla in dem.
  • Gopplan
    Skumboll skrev 2011-05-13 22:13:56 följande:
    kavaj, byxor, väst, slips och näsdum gick på ca 4500. 
    skjortan är köpt på ett annat ställe. 
    Ok, tack!
  • nikkihag

Dressman har kostymer i flera prisklasser, både vanliga och slimfit, 2500 kr kostade min sambos.

• förlovadflicka

Min blivande ska köpa från suitopia, det är väldigt billigt och vi har bara hört bra saker om dem. Dessutom har inte sötnosen någon kostym som är precis efter hans mått, så jag tror han tycker att just det ska bli lite extra kul :)

• Amejuli

Hej hej.

Min blivande har köpt sin på sthlm brud & fest på hornsgatan. Är lite osäker på hur deras priser är i vanliga fall men han köpte en som tidigare varit uthyrd ett par gånger (de hyr inte ut så många gånger innan de säljer) . Han fick betala 1500kr för byxor och frockcoat av märket cavaliere, sedan hyrde han väst och sånt på samma ställe.

Tycker det var prisvärt för att vara använt så lite så om ni inte absolut måste ha helt nytt så är ju det ett tips. Annars så hade de ju nytt också men det blir ju väldigt mycket dyrare. Är som sagt lite osäker på de priserna men tror jag såg någon kavaj för 4000 men då var det någon special edition.

Lycka till!

• Millemoj

Vi köpte också på Brothers. Med kavaj, byxa och skjorta blev det strax under 4000:- Sen köpte vi väst med slips från E-bay och näsduk från brothers total summa 450:-

• Pinkgrape

Min sambo köpte sin kostym på Dressman, vi tycker den är jättefin. Fick betala ca 1900kr med skjorta. Till den kommer han ha en väst och kravatt (plus fyra slipsar till marskalkerna) som vi beställt från www.mytuxedo.co.uk, det kalaset gick på ca 500kr inklusive frakt.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • MaalinJohansson

Min sambo köpte sin på dressman. Han gillar inte kostym igentligen. Men "gick" med på att ha det på bröllopet Flört. Kostym + byxor gick på 999 kr. Väst och slips ska vi inhandla senare Glad

• Loche

Dressman blev det här åxå,,, kanonsnygg kostym till vettigt pris. :)

• crea diem

Vi köpte mannen kostym i julas på rean, en Burberry för ca 2500kr. Bra med reor om man är ute i tid

• sollan

Min blivande har hittat en kostym på Dressmann som han gillar så den så den får de bli  =)

Svar på tråden Var köper era män sina kostymer?