• Nephele

Noter till mindre känd låt??

Någon som vet hur man får tag på noter till en mindre vanlig låt? Jag skulle så gärna vilja att Mark Owens "My Love" spelades på vårat bröllop (helst på fiol av min kompis), men kan inte hitta noter till denna nånstans. Hur gör man då?? Har kollat på några utländska notsidor men inte hittat något, finns det nån riktigt bra som jag missat? Eller kan man hitta någon som genom att lyssna kan skriva ned noter?

• Svar på tråden Noter till mindre känd låt??
  • Anna B

Har samma problem.. har letat som en galning efter noterna till Tracy Chapmans, The Promise.. hittar bara gitarr ackord....

• Sörön10

Åå vad nostalgisk jag blev nu! =) Var vansinnigt förälskad i honom när jag gick i mellanstadiet! =) Låten är ju jättefin och hade den på skiva när han släppte sin soloplatta! 

Det borde inte alls vara några problem att hitta någon som kan planka den! Har du någon musikutbildning nära dig så kanske du kan leta där?

• plin

Jag tror inte att det är några problem. Spela låten för den som ni vill ska spela den för er sen. det är inte så svårt för en musiker att "plocka ut"

• Nephele
    Sörön10 skrev 2011-05-14 02:26:59 följande:
    Åå vad nostalgisk jag blev nu! =) Var vansinnigt förälskad i honom när jag gick i mellanstadiet! =) Låten är ju jättefin och hade den på skiva när han släppte sin soloplatta! 

Det borde inte alls vara några problem att hitta någon som kan planka den! Har du någon musikutbildning nära dig så kanske du kan leta där?

:D Samma här, fast högstadiet för mig. Men han är fortfarande en favorit för mig... och just den låten är ju SÅ fin!

Får kanske kolla med nån musikutbildning om de kan hjälpa mig... vet inte om min kompis är tillräckligt skolad för att kunna fixa det själv.
  • jessica p

vet att det finns ngn sida där man kan söka på alla låtar med noter och text , men kommer inte ihåg vad den hette tyvärr....;)) jag goooglade och då får man köpa detta och sen är det bara att skriva ut, fanns hur mkt som helst. återkommer med info. jag har själv ngr låtar som jag måste leta reda på....
    inte till ngn större hjälp men googla låttexter tror jag att jag gjorde...

• plin

googla annars notbiblioteket

• Nephele
    jessica p skrev 2011-05-15 15:38:47 följande:
    ha ha nu hittade jag det. notpoolen.com heter det ..;))
    Redan kollat där utan resultat, men tack ändå.
Svar på tråden Noter till mindre känd låt??