• AnnC81

Tips på vad man kan göra med tyll?

Jag köpte en rulle vitt tyll i början av bröllopsplaneringen, kommer inte ihåg till vad haha! Nu vet jag inte vad jag ska ha det till. Någon som har tips på vad eller hur man kan dekorera med tyll? Har dålig fantasi Tungan ute
    Rullen är ca 20 m lång och inte så bred, ca 20 cm.

21 maj 2011
  • Svar på tråden Tips på vad man kan göra med tyll?
  • Bröllop201187

Använd till att dekorera något fult i lokalen! Gör ett eget hjärta och klä det med tyll och sätt upp det bakom er!

• Aasa81

Gör små knyten och sätt några mintpasteller i och placera vid varje gästs middagsplats:)

• Chicita

Du kan använda det som löpare på honnörsbordet exempelvis...
    Eller tja löpare blir väl fel ord då, jag tänker mig mer som en uppfluffad / hopskrynklad remsa längst fram på bordet, där ni sen kanske ställer era övriga dekorationer.

Eller om ni ska ha ett presentbord så kan du dekorera det på liknande sätt...
    Sätta som "girlang" framtill på bordet och göra nån rosett eller fluffig "knut" vid hörnen eller nåt...

Nånting kan du alltid hitta på med tyll Flört

• Gottblåbär

Om du kollade på fyra bröllop i veckan, första bröllopet med vintage inspration hon hade tyll i kyrkan i altragången tillsammans med en ros eller liknande. Gå in på tv4play och titta, Ankis bröllop.

• shakynose

Du kan göra fluffiga pom-poms som du sen kan hänga upp eller lägga ut!

• AnnC81

Vilka bra tips ni kommer med, tack!! 
    Nu har vi faktiskt gjort två hjärtan! Vi har ingen riktig vägg bakom oss utan sitter mellan två tjocka fyrkantiga pelare , där kommer hjärtana hänga och så kommer det lysa ett rött sken på pelaren :) Tror det blir fint!
    Köpte tjock ståltråd och formade till ett hjärta, virade sedan vita soppåsar (hehe) runt hela så det blev lite tjockare stomme, och sen virade vi tyllet runt hela och drog liksom lite i det för att fluffa till det. Så här blev det!

21 maj 2011
  • cc2011

Vad fint!!

Bröllopsdagen är 6/8-2011
Svar på tråden Tips på vad man kan göra med tyll?