• Sebastiána

Går det bra med kabukiborste till löspuder?

Jag har en gammal puderborste som funkar bra, men jag vill ha en som är större. Jag hittade en stor på Åhléns, Dior, som kostade över 500:-. Känns lite väl dyrt faktiskt så jag funderade istället på att köpa en kabukiborste. De är ju stora. Kan man använda en sådan till vanligt löspuder eller är det bättre att använda en vanlig puderborste?

• Svar på tråden Går det bra med kabukiborste till löspuder?
  • sofi 88

Jag jobbar inte med smink men har kört mineralfoundation från id ett antal år och använder kabuki till just foundation om man vill att den verkligen ska täcka. Ofta ska ju löspuder bara matta ner lite och kanske inte så väldigt täckande så då kör jag en rougeborste som jag fick med mitt mineralstartpaket och då tycker jag man får en lagom mängd utan att det känns för tungt. Så min åsikt är att du ska skippa kabuki och köra puderborste eller liknande men fråga inne i sminkbutiken om du är osäker, de brukar veta vad de snackar om :) lycka till!

• Sebastiána

I sminkbutiken tyckte de att jag skulle köpa borsten för drygt 500 spänn Jag tror att jag går på din linje och köper en vanlig puderborste.

• Godis

Kabukiborstar precis som alla andra borstar kommer i olika kvaliteér.  Imed att man använder en kabukiborste i cirkulerande rörelser så bör man ha en mjuk borste. Lägger man lite pengar på en borste är den allt som oftast sämre kvalite samt har betydligt lättare för att fälla och sist men inte minst....den måste vara skonsam mot huden.

• sofi 88
    Godis skrev 2011-05-15 00:52:19 följande:
    Kabukiborstar precis som alla andra borstar kommer i olika kvaliteér.  Imed att man använder en kabukiborste i cirkulerande rörelser så bör man ha en mjuk borste. Lägger man lite pengar på en borste är den allt som oftast sämre kvalite samt har betydligt lättare för att fälla och sist men inte minst....den måste vara skonsam mot huden.
    Just kabuki har jag fått för mig är den kompakta/täta borsten med strån i lite olika längder för att den ska kunna "suga upp" så mycket mineraler/puder som möjligt? Det är den uppfattning jag fått av "borstguiden" som jag fick med mitt startkit. Just borstar finns som du säger i massor av olika kvaliteter. Jag föredrar när de gär gjorda med hår eftersom de ofta håller bättre om man sköter dem genom att tvätta med shampo och lite balsam då och då. De blir ju dock dyrare. Jag tycker att ID borstarna har väldigt hög kvalitet så dem kan jag rekommendera!
Svar på tråden Går det bra med kabukiborste till löspuder?