• kokos

pashminasjal?

Funderar på vad jag skall ha på mig ifall det blir kallt, lutar åt att jag behöver en varm sjal. Hur varma är sjalar som är 70% kashmir och 30% silke? Någon som köpt sjal via www.mypashmina.se? Lite läskigt att köpa så dyr sjal över internet utan att ha kännt på den tycker jag... Någon som vet butiker i gbg där man kan köpa kashmirsjalar?

• Svar på tråden pashminasjal?
  • Kattpoet

Kasmir är varmt , jag har lite problem med pashminasjalar enbart för att ett tag så höll de på att utrota en getart för pälsen, men idag så ska de vara uppfödda getter.

Och ja det är dyrt, det tar  päls från 10 getter att göra en sjal.

Kolla om du kan skicka tillbaka om du inte är nöjd. 

• kokos

kollat på mypashminas hemsida nu, deras sjalar skall vara ekologiska och fairtrade, så då känns det inte som om de är taskiga mot getterna utan tar hand om dem. Blev lite fundersam en stund!

• shakynose

Jag har sjalar av kashmir och silke, och de värmer ju såklart olika mycket beroende på hur tätt vävda de är. Jag har köpt mina utomlands, så jag kan inte rekommendera någon särskild butik, men hör efter som sagt så att du kan skicka tillbaka dem.

• Smietjes
    kokos skrev 2011-05-14 23:56:29 följande:
    Funderar på vad jag skall ha på mig ifall det blir kallt, lutar åt att jag behöver en varm sjal. Hur varma är sjalar som är 70% kashmir och 30% silke? Någon som köpt sjal via www.mypashmina.se? Lite läskigt att köpa så dyr sjal över internet utan att ha kännt på den tycker jag... Någon som vet butiker i gbg där man kan köpa kashmirsjalar?
    Gå till Gillblads. Där vid domkyrkan. Dom har massa olika sjalar och scarves och det bästa av allt, massa tips!
    Dom säljer via nätet med med jag tror det är smart att gå dit och få bra tips och känna på sjalen.

Lycka till!
  • AnnaHjärtaChristian

Jag köpte på aldestam.se.

Dom var jätte sköna. Stora o goa!!

ca 280kr/st

Tärnorna hade varsin på sig.

Svar på tråden pashminasjal?