• Jejkej

Slöja och tiara

Blir det för mycket att ha både slöja och tiara?

Vad kommer ni ha??
  • Svar på tråden Slöja och tiara
  • Zia 20090618

Jag ställde också den frågan till mig själv, men nej kom jag fram till! När annars kan man ha slöja? Så jag kommer ha slöja och tiara i kyrkan och en bit in under festen. Sen gissar jag att slöjan åker av någon gång under kvällen,.. 

• wiii

jag kommer att fästa bak håret på en sidan med hårnålar som har en liten, liten strassblomma på varje nål, och en slöja i armbågslängd.
    Om det blir för mycket med slöja och tiara tycker jag beror dels på hur "blingig" tiaran är, och dels på vad du har för klänning. Är din klänning väldigt enkel kanske man ska hålla det lite mer enkelt hela vägen, och välja bara en av sakerna, är det en mer uppseendeväckande klänning kan man ha både slöja och tiara. Men det är vad jag tycker, ingen allmän sanning, så kör du på det du vill ha :)

• Jejkej

A precis, jag var helt säker på att jag inte skulle ha slöja, för jag ville se "enkel" ut och inte massa som kan bli för mycket.

Min klänning är väldigt enkel med draperingar framtill, och en blomma på sidan. I ryggen är den lågt v-ringad, och allmänt tråkig. Bara för skojs skull testade jag en slöja, och jag blev kär direkt. Den är lång till knäväcket och i två etapper, klänningen är lång, så det blir som tre etapper.

Innan jag testade slöjan, blev jag velig och ångrade mitt klänningsval, två veckor innan bröllopet, och nu känns det mer som jag är en brud. (Gifter mig om 6 dagar)

Tiaran är i silver och har lite strass på sig, den med väldigt enkel. Ska göra provuppsättningen på tisdag, och jag hoppas över allt att det inte blir för mycket! :)

• wiii

Är tiaran ganska enkel och inte modell a la Viktoria, så tror jag att det kommer att bli toppenfint :)

• Jejkej

Ne, jätte enkel, knappt en cm. hög med små vågor typ och några "kristaller" i.

• IdaPierre

Ja tycker inte att det blir för mycket...ja skulle ha tiara och slöja men nu ska ja ha en annan frisyr så då passar varken slöja lr tiara till den. Men som sagt ja tycker inte alls det blir för mycket med båda

• Jejkej
    IdaPierre skrev 2011-05-15 12:30:10 följande:
    Ja tycker inte att det blir för mycket...ja skulle ha tiara och slöja men nu ska ja ha en annan frisyr så då passar varken slöja lr tiara till den. Men som sagt ja tycker inte alls det blir för mycket med båda
    okej vad bra, vad glad jag blir!! :)
Svar på tråden Slöja och tiara