• blomman

Goda viner

Vad ska ni ha för vin? Har beställt öl, cider och sprit från Tyskland via vinosprit.se, hoppas att det kommer i tid!
    Tänker köpa vin och mousserat på bolaget, är inne på Rotari rosé, alkoholfritt alternativ chapel hill eller jordgubbsbubbel, dock är den väldigt söt..

Någon som har smakat Z riesling rivaner? gillar riesling och den var så snygg!!
    rött lutar åt Allegro.
    Vi ska ha grillbuffé.
    Alternativet är ju att köpa flaskor, om det inte går åt kan man ju lämna tillbaka..hur tänker ni?

• Svar på tråden Goda viner
  • evelinas

Gällande rött vin så rekommenderar jag en god shiraz som ex Bin 55, 99:-. Väljer du shiraz får du mycket vin för pengarna rent smakmässigt.

Ang alkoholfritt bubbel finns det inget som slår Billabong, smakar som riktig skumpa. Chapel Hill är rena blasket i jämförelse.

Änglamamma till Hedvig 110322 ♥
  • wiii

Hur är alkoholfria viner (främst rose)?

• Syrinx
    evelinas skrev 2011-05-15 12:26:18 följande:
    Ang alkoholfritt bubbel finns det inget som slår Billabong, smakar som riktig skumpa. Chapel Hill är rena blasket i jämförelse.
    Är den helt alkoholfri?
    Herrljungas herrgårdscider brukar min mormor prata gott om som alkoholfritt alternativ annars, den ska tydligen inte vara lika söt som deras vanliga. Ett annat tips som verkligen är supergott, om man inte vill köra på alkoholfritt vin av en eller annan anledning, är Kivikås sortrena äpplejuicer, alltså gjorda av bara en sorts äpplen. http://www.kivikås.com/ 

Är det bara flaskor som går att lämna tillbaka? Inte boxar? Det är ju en väldigt bra service annars, och det fins mycket kunnigt folk på Systemet.
    TS - Har du smakat Rotari rosé? Lite nyfiken på den jag med! Min blivande har sagt att det är klart att jag ska få rosa bubbel till vårt bröllop, men det måste ju smaka gott också  
  • wiii

Som jag förstått det kan man lämna tillbaka alla sorter så länge det är i försäljingsdugligt skick?

• evelinas
    Syrinx skrev 2011-05-15 13:57:10 följande:
    Är den helt alkoholfri?
    Herrljungas herrgårdscider brukar min mormor prata gott om som alkoholfritt alternativ annars, den ska tydligen inte vara lika söt som deras vanliga. Ett annat tips som verkligen är supergott, om man inte vill köra på alkoholfritt vin av en eller annan anledning, är Kivikås sortrena äpplejuicer, alltså gjorda av bara en sorts äpplen. http://www.kivikås.com/ 

Är det bara flaskor som går att lämna tillbaka? Inte boxar? Det är ju en väldigt bra service annars, och det fins mycket kunnigt folk på Systemet.
    TS - Har du smakat Rotari rosé? Lite nyfiken på den jag med! Min blivande har sagt att det är klart att jag ska få rosa bubbel till vårt bröllop, men det måste ju smaka gott också  
    I stort sett inga drycker är helt alkoholfria men Billabong innehåller 0.5% och Herrljungacider från ICA innehåller 0.7%. Alltså heeeeelt OK att dricka när man är gravid, jag skålade i Billabong på nyår.
  • Syrinx
    wiii skrev 2011-05-15 14:04:04 följande:
    Som jag förstått det kan man lämna tillbaka alla sorter så länge det är i försäljingsdugligt skick?
    Det låter bra. Köpte nämligen ett par boxar för mycket till min examensfest, så det skulle vara gott med en liten extraslant i fickan
    evelinas skrev 2011-05-15 14:09:29 följande:
    I stort sett inga drycker är helt alkoholfria men Billabong innehåller 0.5% och Herrljungacider från ICA innehåller 0.7%. Alltså heeeeelt OK att dricka när man är gravid, jag skålade i Billabong på nyår.
    Åh, ja det var ju i princip helt alkoholfritt. Min syster och hennes blivande är nämligen frikyrkliga och dricker inte alkohol, men jag vet inte var de drar gränsen. Jag får fråga dem helt enkelt. 

• wiii
    Syrinx skrev 2011-05-15 14:22:06 följande:
    Det låter bra. Köpte nämligen ett par boxar för mycket till min examensfest, så det skulle vara gott med en liten extraslant i fickan

Det man får tänka på är att det ska lämnas tillbaka inom två veckor från inköpstillfället
  • evelinas
    Syrinx skrev 2011-05-15 14:22:06 följande:
    evelinas skrev 2011-05-15 14:09:29 följande:
    Åh, ja det var ju i princip helt alkoholfritt. Min syster och hennes blivande är nämligen frikyrkliga och dricker inte alkohol, men jag vet inte var de drar gränsen. Jag får fråga dem helt enkelt. 
    Ska inte alkohol från Systembolaget varit okyld om man ska få lämna tillbaka den? Har hört det någonstans.

0.5% är ju så lite det kan bli...dricker de apelsinjuice och filmjölk så innehåller ju även den alkohol.
  • Kattpoet

Brunneby har god alcoholfri cider.

Ett gott vitt vin som vi hittade nyligen var 3 apor,  det blev en glad överraskning, normal köper jag inte  vinboxar med skojigt tryck men  wow vilket gott vin. 

• wiii
    evelinas skrev 2011-05-15 14:43:38 följande:
    Ska inte alkohol från Systembolaget varit okyld om man ska få lämna tillbaka den? Har hört det någonstans.

0.5% är ju så lite det kan bli...dricker de apelsinjuice och filmjölk så innehåller ju även den alkohol.
    inte en aning, bäst är väl att kolla med dom för säkerhets skull
Svar på tråden Goda viner