• blomman

Riktiga blomblad istället för ris?

Vi funderar på att köpa de billigaste vita roserna till gästerna så attt de kan ta loss bladen och kasta istället för ris. Vill inte ha massa riskorn slängd i ansiktet och som fastnar i håret..

Vad tror ni om det? Om man ska ha "färdiga" blad i påsar eller korgar håller de så kort tid..då mste man göra det på morgonen- har inte tid med det! Hu rgör ni? Förstår gästerna att man ska ta loss bladen?!!

• Svar på tråden Riktiga blomblad istället för ris?
  • wiii

Rent spontant känns det lite krångligt att stå där som gäst och rycka blad från blommor, men det kanske funkar fint?

• Kattpoet

Kolla med kyran  vad ni får göra,  de gillar ju inte att man drar in ohyra i deras kyrka.

• Dazzle

Hej där...

Jag har samma fundering å har bett min blomsterhandel ta reda på om man kan köpa blomblad å vilka sorter å hur länge de håller... Dock börjar jag bli lite tveksam för jag samlade lite blomblad häromdagen å de flög ingenstans när jag kastade dem!! Man vill ju de ska nå fram till brudparet!

Funder en gång till, å jag skriver igen när jag fått svar från blomsteraffären om det är av intresse.

L

• Pinkgrape

Vi har valt såpbubblor, bröllopsbubblor, istället för ris :)

Vi ville helst inte ha kastat något alls, för jag vill varken ha blomblad eller ris i håret eller ner i klänningen. Plus att vi vill inte att någon ska behöva städa upp efter oss.

Har även jag tänkt den tanken att det kan bli svårt att få iväg blombladen så pass långt så de når fram till brudparet, men å andra sidan, våra bubblor kanske blåser iväg i motsatt håll ;P Nåja...

Jag hoppas att du ska hitta något som du kan känna dig nöjd med :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Riktiga blomblad istället för ris?