• catya

Brudar från Nacka?!

Hallå Nacka brudar!
    Nyfiken som jag e letar jag efter Nacka-brudar! :)
    Vårat datum är Alla hjärtans dag 2004 i Boo kyrka!
    Ni då?!
    Tycker inte att det har varit helt lätt att hitta festlokal i Nacka... eller?!

Kramizar

• Svar på tråden Brudar från Nacka?!
  • Mrs J

Hej där,

Jag bor i Nacka men ska gifta mig i Värmdö Ka..om 10 dagar!!! Vi ska ha festen i Värmdö bygdegård och håller helt med dig om att det är svårt att hitta lokal i Nacka trakten. Men det är klart beror ju också på vad man är ute efter och hur många man är...

Vilken har ni tänkt er?

• Räser

Hej,

Jag bor i Nacka, men ska gifta mig utanför Eskilstuna den 17 jan. Vi har hittat en massa lokaler där, men man ska bestämma sig oxå!

Tornvillan och Nyckelviken är ju superfina i Nacka, men dyrt kan jag tänka mig!

• essex

Det finns (fanns iallafall för flera år sedan) en festklokal i Storängen, man svänger av gamla värmdövägen in på en av vägarna strax innan forum nacka. Mina föräldrar planerade att ha fest där för en herrans massa år sedan, men det blev inte av. värt att kolla upp kanske?
    Annars, någonstans i Nacka Strand kanske?

• essex

ja just det, Nyckelviken. Det är ju jättefint där.

• catya

Kul med lite svar!!!
    Vi har prel.bokat henriksborgs festlokal (gamla papa pe) Jättemysig... som en innegård med fönster, murgröna o en fontän i mitten. Bra kuvertpriser... Nån som har erfarenhet?!

Tänkte kolla Storängssalen om jag får tag i dem. Den va redan prelbokad men jag väntar på svar!

essex- tror att den e för liten. e ca 70 inbjudna! Tack ändå!

MrsJ- Så spännande! Så nu e det bara "småpyssel " kvar då?! :)

• Mrs J

Jodå, det är en hel del småpyssel, men jag tror att läget ä runder kontroll!

Henriksborg, den lokalen visst inte jag att den fanns. Vad får ni betala för kuvert priser? Och hur många får plats? Låter mysigt!

• catya

visste faktiskt inte heller att den fanns. Va o titta på danvikscenter o såg en skylt!
    Tror att det går in max 100pers. Kuvertpriset tog han lite luddigt men ska be att få det på fax, men han sa ungefär att nån typ av toast till förrätt (löjrom, gravlax,skagen..) och till varmrätt helstekt oxfilé med portvinsmarin. champinjoner mm skulle gå på ca 250:-. Då ingår lokal servering städ mm. som synd e får vi ej ha med egen dricka men hyfsade barpriser! Har alla dörrar öppna!

Tror det blir jätte bra!

• Räser

Annars finns ju Dieselverkstan. Annorlunda, men jag tycker att det är en snygg lokal/restaurang.

• September 2004

Här är en till Nackabrud... Dagen D är 4/9 nästa år, kyrka förhoppningsvis Värmdö Kyrka (kan ej bokas förrän efter årsskiftet) och festen blir på Grand Hotel Saltsjöbaden!

Svar på tråden Brudar från Nacka?!