• impegno di nozze

Hur planerar ni dagen? Tror ni vår plan håller?

Skrev samma inlägg i bröllopsdagstråden men den är mer av en personlig microblogg så gensvaret var dåligt, testar här i stället :)

Jag förstår ju att det är svårt att hålla ett exakt schema, men ungefär så här har vi tänkt. Berätta gärna hur ni tidsplanerat efter vigseln!

15.00 vigsel
    16.00 Fotografering för de formella bilderna (behöver inte så mycket tid då fotograferna är med hela dagen)
    Gästerna går en tipspromenad till festlokalen där toastparet fixar så att något mer händer, plus att de får bubbel och snittar och dessutom lyssna till en pianist som spelar live då de minglar runt. (Är rädd att gästerna får tråkigt och förlorar stämningen)
    17.30 middag med förrätt och varmrätt (tallriksservering)
    efter det tar vi en bensträckare
    20.30 tårta/cupcakes
    21.30 går alla ut och tänder khom loy/lanternor
    plus att en trubadur spelar och sjunger några låtar
    under tiden tas bord och stolar bort och mat rummet förbereds för fest!
    22.15 Bröllopsvals
    22.45 karaoke tävling i lag med ett fint pris till vinnarlaget

Sedan blir det fest, dans och eventuellt lite mer trubadurande

00.00-00.30 Vickning

Vad tror ni om min tidsplan, är den realistisk? Är jag tidsoptimist någonstans eller har jag tagit till för mycket tid?  Hur planerar ni tiden? 

• Svar på tråden Hur planerar ni dagen? Tror ni vår plan håller?
  • MagicBride

Det enda jag funderar över det är khom loy-släppet. Är det inte fortfarande ljust halv 10?
    Se till att ni är på en bra plats också och att det inte blåser! Vi hade sådana på vår fest och där var en svaaag sidvind, men den gjorde att alla fastnade i träden vid sidan om platsen där vi stod och det blev lite läskigt innan de slocknade... 

• impegno di nozze

Det kanske är ljust vid halv tio.. Måste undersöka det!
    Oj det lät som en läskig upplevelse. Vi kommer att stå på en stooor innergård eller vad jag ska kalla det, den rymmer några fotbollsplaner och det är inga träd i närheten. Men självklart kan både väder och vind göra så att vi inte kan använda dem.  

Svar på tråden Hur planerar ni dagen? Tror ni vår plan håller?