Gwennie skrev 2011-05-16 20:33:56 följande:
Här är en till som är både smårund och "fjompig" ;)
Tycker att det är jättesvårt att föreställa mig hur jag skulle se ut i en frisyr - på alla bilder är det ju alltid små, tunna typer som passar i vad som helst...!
Jag har hela tiden velat ha uppsatt hår eftersom min klänning är finast i ryggen och jag vill inte täcka över det, men precis som du har jag varit rädd att det ska bli platt och göra att huvudet ser litet ut och kroppen stoooor... Efter att ha tittat på en massa bilder och testat lite här hemma, har jag lugnat ner mig på den fronten. Tricket är att inte ha något hårt bakdraget från ansiktet, utan satsa på lite längre lugg och volym som ramar in ansiktet.
Ta med dig lite bilder på frisyrer som du tycker är vackra (oavsett om det gäller dig själv eller andra) till frisören och fråga vad hon/han tror. De har ju jobbat med massor av olika brudar i olika storlek och form, så de vet säkert vad som funkar och inte funkar :)
Halvuppsatt är ett bra alternativ annars, då får du frisyr och får ändå behålla känslan av att det är utsläppt. Eller väldigt löst uppsatt som här, kanske?
Tack snälla för hjälpen!
Har hittat nåt liknande som jag gillar.. Får göra som du säger, ta med bilder.
Att det ska vara så svårt att bestämma sig. Finns ju såå mycket vackert att välja mellan. Önskar man passade i allt också som du skrev..
Tack igen!