• Jag han

Kan inte bestämma frisyr!!

Snart är det dags för provuppsättning och jag vet inte hur jag vill ha håret!!
    Har varit inne på utsläppt hela tiden, men är rädd att det ska vara för tråkigt. Uppsättning ser för stelt ut, eller så tror jag att jag kommer se för tjock ut med stor klänning och inget upptill...

Är utsläppt och slöja tråkigt??
    Vad passar en som är lite smårund??

• Svar på tråden Kan inte bestämma frisyr!!
  • evelinas

Kan du inte köra något halvuppsatt? Gör ju att det händer något men du får samtidigt lite hår runt ansikte och axlar!

www.womenf.info/wp-content/uploads/2010/08/HairStyles-Half-Do.jpg

Sen behöver ju inte en uppsättning vara det minsta stel!
    www.fotolive.org/data/media/452/Eva-Longoria-Hair-Photos-4daf71cd3dcd5.jpg
    www.dominosguide.com/uploads/dominosguide/images/200831822435015577801.jpg

Änglamamma till Hedvig 110322 ♥
  • bumbibjörn

Om du har en duktig frisör så bör denna kunna hjälpa dig med dina funderingar, men jag förstår vad du menar med att du vill ha lite koll innan du går dit. Jag tror det handlar mycket om vad man trivs i. Trivs du bäst i uppsatt eller utsläppt? Utsläppt och slöja är absolust inte tråkigt...du kan ju göra något med det utsläppta håret locka kanske. Om du sätter upp håret så behöver det ju inte vara så stramt utan mera löst och då känns det inte som det blir tomt däruppe :) Tror man passar i det mesta även om man är lite tjock, handlar mycket om vad man trivs i. Trivs man och tycker man är snygg så blir man snygg!!! Eftersom det är en provuppsättning du har bokat så kan du ju be frisören göra olika typer av frisyrer för att se vad som du gillar bäst och passar i. Jag tror att vi gärna vill ha en färdig bild när vi går till frisören el floristen, men det är ju deras jobb att hjälpa ossGlad

• Jag han

Tack så mycket för era svar!

Bilderna var jättefina! Men är så rädd att se tjock ut när det är lite uppsatt.. Har strl 44 i min klänning. Jag är lite "fjompig".. :) Får nog be frisören att bestämma åt mig!

Känns som om jag kommer trivas i utsläppt, men är som sagt lite rädd att det ska se för vardagligt ut..

• Gwennie

Här är en till som är både smårund och "fjompig" ;)
    Tycker att det är jättesvårt att föreställa mig hur jag skulle se ut i en frisyr - på alla bilder är det ju alltid små, tunna typer som passar i vad som helst...!

Jag har hela tiden velat ha uppsatt hår eftersom min klänning är finast i ryggen och jag vill inte täcka över det, men precis som du har jag varit rädd att det ska bli platt och göra att huvudet ser litet ut och kroppen stoooor... Efter att ha tittat på en massa bilder och testat lite här hemma, har jag lugnat ner mig på den fronten. Tricket är att inte ha något hårt bakdraget från ansiktet, utan satsa på lite längre lugg och volym som ramar in ansiktet.
    Ta med dig lite bilder på frisyrer som du tycker är vackra (oavsett om det gäller dig själv eller andra) till frisören och fråga vad hon/han tror. De har ju jobbat med massor av olika brudar i olika storlek och form, så de vet säkert vad som funkar och inte funkar :)

Halvuppsatt är ett bra alternativ annars, då får du frisyr och får ändå behålla känslan av att det är utsläppt.  Eller väldigt löst uppsatt som här, kanske?

• Jag han
    Gwennie skrev 2011-05-16 20:33:56 följande:
    Här är en till som är både smårund och "fjompig" ;)
    Tycker att det är jättesvårt att föreställa mig hur jag skulle se ut i en frisyr - på alla bilder är det ju alltid små, tunna typer som passar i vad som helst...!

Jag har hela tiden velat ha uppsatt hår eftersom min klänning är finast i ryggen och jag vill inte täcka över det, men precis som du har jag varit rädd att det ska bli platt och göra att huvudet ser litet ut och kroppen stoooor... Efter att ha tittat på en massa bilder och testat lite här hemma, har jag lugnat ner mig på den fronten. Tricket är att inte ha något hårt bakdraget från ansiktet, utan satsa på lite längre lugg och volym som ramar in ansiktet.
    Ta med dig lite bilder på frisyrer som du tycker är vackra (oavsett om det gäller dig själv eller andra) till frisören och fråga vad hon/han tror. De har ju jobbat med massor av olika brudar i olika storlek och form, så de vet säkert vad som funkar och inte funkar :)

Halvuppsatt är ett bra alternativ annars, då får du frisyr och får ändå behålla känslan av att det är utsläppt.  Eller väldigt löst uppsatt som här, kanske?

Tack snälla för hjälpen!
    Har hittat nåt liknande som jag gillar.. Får göra som du säger, ta med bilder.
    Att det ska vara så svårt att bestämma sig. Finns ju såå mycket vackert att välja mellan. Önskar man passade i allt också som du skrev..
    Tack igen!

• evelinas

Tycker inte en 44a är för tjock för uppsatt hår!!! Är själv en 44....46 i italienska klänningar!

Änglamamma till Hedvig 110322 ♥
Svar på tråden Kan inte bestämma frisyr!!