• BomBom

Hjälp, jag kan inget om smink!! Läppstift som sitter kvar..?

Hjälp, jag är urdålig på smink och tjejen som skulle sminkat mig har fått svår sjukdom i familjen och kan inte. Tjejen som ska göra mitt hår kan hjälpa mig med sminkningen om jag har med mig eget.. Så nu behöver jag hjälp att hitta ett läppstift som verkligen sitter hela kvällen och som man kan pussas mycket med! Någon som kan hjälpa mig med tips på nåt som funkar bra?? Jag är helt lost på det här området! Jag har även problem med att jag är väldigt blank i hyn.. Någon som har tips på hur jag mattar ner det?? Tack snälla ni!!

• Svar på tråden Hjälp, jag kan inget om smink!! Läppstift som sitter kvar..?
  • EmmaStina

jag har köpt maxfactors lipfinity. Det sitter som berget. inte provat hur länge, men när jag provade ut färgen fick jag knappt bort det jag kladdat på handen. Inte ens med tvål, vatten och nagelborste. Så den verkar lovande. Hade den på en middag och den satt kvar efter maten.

Tas bort med något sminkbortagningsmedel.

• Danehl

Prova Max Factor Lipfinity i två steg. Färgen sitter som berget utan att kladda så det enda du behöver fylla på med är glanset. Lycka till!

• Danehl

Haha verkar som att vi är fler som har samma upplevelse av just den färgen!

• BomBom

Haha, två röster på lipfinity med andra ord.. Jag bor inte i någon stad och har inte några make-up butiker här i närheten.. I vilka affärer ska jag kika när jag kommer in till stan för att hitta det? Har typ HM och sånna det eller är det rena make-up-butiker man ska leta efter??

• Danehl

Jag köpte mitt på Åhléns men gissar att HM också skulle kunna ha. Annars tror jag säkert att du kan hitta det var som helst där de säljer Max Factors grejer!

• EmmaStina

HM kan ha det, minns faktiskt inte om jag såg det på den HM jag var o kollade. Men Åhlens som tidigare talare skrivit och även kicks. ICA maxi här i vår stad har det också vet jag. Annars kan mindre lokala parfymerier ha det med.

Svar på tråden Hjälp, jag kan inget om smink!! Läppstift som sitter kvar..?