nä nu är jag förbannad
hejsan, jag är nu så arg och irriterad att jag inte vet vart jag ska ta vägen...
allt började för flera månader sen när jag kom på att jag kunde laga all mat till buffen själv men inte potatisgratängen. rådfrågade flera här på bt som höll med mig om att det blir inte bra när man värmer upp den. vår budget är inte stor men vi har många gäster 130st. kollade runt på cateringarna och det skulle gå på mellan 2-3000:- vilket var för mycket för oss. min släkting och kökschef på bröllopet sa att vi kunde anlita hennes skola och det lät ju bra. priset blev 30kg för 1000:- beställde även 8kg rostbiff där. det var mycket strul och problem att få reda på priserna och hur det skulle bli levererat. men efter mycket om och men så fick jag reda på att det skulle levereras i folie formar vilket lät ok.
sen idag mailar kusinen mig och säger att eftersom skolan är stängd torsdag,fredag så ska de göra gratängerna innan och frysa dom och sen får jag hämta allt på onsdagen !!! blev så jävla förbannad. jag beställde ju av dom för att slippa frysa gratängerna , och vart hade de tänkt sig att jag skulle förvara 30kg gratäng och 8kg rostbiff??? min frys och kylskåp kommer redan vara fulla. dessutom bor jag 8mil från staden vi gifter oss i, ska jag åka dit och hämta maten ,ta hem den + att den kommer tina i bilen, och sen köra tillbaka den på lördagen? jag är sååå arg!!! vi gifter oss 4/6. inte lätt att hitta en catering nu heller. vet inte vad jag ska göra , allt känns bara så hopplöst. vill så gärna skälla ut kusinen för att hon inte kunde tala vett med sin lärare, jag får nämnligen inte numret till henne. när jag ville ha en bekräftelse på beställningen så sa läraren bara "jag lovar att inte glömma bort det" borde förstått redan då hur oseriöst det hela var=(
vet inte vad jag ska göra nu... hur ska jag få tag på 30kg potatisgratäng och 8kg rostbiff till ett bra pris till 4/6?