• AoH

Produkter för att fixa sminket själv

Vilka produkter bör man satsa på om man ska göra sminkning själv hemma? Har köpt vattenfast mascara, eyeliner, ögonskugga i olika bruna nyanser och primer. Ska även köpa foundation och/eller puder. Behövs både puder och foundation? Vad ska man satsa på?

• Svar på tråden Produkter för att fixa sminket själv
  • labbalabba

jag ska också sminka mig själv och funderar på precis samma saker! det kan nog vara värt att investera i en bra concealer, jag ska köra på make up stores "Cover all mix", den tycker jag funkar super! sen ska du nog absolut satsa på både foundation och puder, alternativt mineralfoundation som mer är en kombination.. Om du bara har foundation blir det lätt för glansigt och motsatt om du bara kör puder.. Tycker jag iaf! 

Vad ska du köra på läpparna? Jag brukar aldrig ha läppstift o knappt inte läppglans heller så jag kan inte alls bestämma mig..  

Vilken mascara har du köpt? 

• Lilique

Jag håller med labbalabba ovan om att du borde ha både foundation och puder eftersom att det lätt blir antingen för torrt eller glansigt om du bara kör på en av dom.

Föreslår att du satsar på mineraler till puder/foundation för det är mycket vänligare mot huden och de flesta ser inte heller så där "kakiga" ut efter flera timmar. Självklart finns det ju undantag men det gör det ju överallt.

Själv är jag frälst i Mary Kay's foundation. Sitter som en smäck och täcker alla ojämnheter. Dessutom sitter den på plats även om man fäller en tår, torkar bort rinnande mascara, stöter på regn eller svettas på dansgolvet. Den är välbeprövad kan jag säga iallafall. Och tar du inte bort den när du går och lägger dig så har du iallafall 75% kvar på morgonen, men inget på kudden. Oj, här säljer jag på märker jag. Men jag gillar att dela med mig av när jag hittat något bra! Haha.

• labbalabba

åh jag kör också på Mary Kay, jag har mineralpudret därifrån och är också nöjd! det som är bra med mineralsmink är att man kan anpassa lite efter hur mycket täckning man vill ha, och som sagt, man blir inte alls lika kakig! :)

• Gwennie

Jag skulle satsa på en bra primer i första hand, så sminket sitter riktigt bra hela dagen. Använder själv mineralpuder både i primer, foundation, ögonskuggor osv och är supernöjd!

• labbalabba
    Gwennie skrev 2011-05-17 18:09:00 följande:
    Jag skulle satsa på en bra primer i första hand, så sminket sitter riktigt bra hela dagen. Använder själv mineralpuder både i primer, foundation, ögonskuggor osv och är supernöjd!
    vilket märke använder du? 
  • Gwennie
    labbalabba skrev 2011-05-17 19:02:56 följande:
    vilket märke använder du? 
    Har börjat använda TiKeis produkter. Hade aldrig hört talas om dem innan, men råkade på dem på nätet av en slump. Jättebra produkter, rätt bra priser och supersnabb leverans. Har kommit i brevlådan max två dagar efter beställning.

www.tikei.se
  • labbalabba

åh det har jag hört talas om innan! verkar ju galet billigt iaf.. hoppas att det är så bra som det låter! får nog beställa hem nåt test! :)

• AoH
    labbalabba skrev 2011-05-17 16:52:30 följande:
    Vad ska du köra på läpparna? Jag brukar aldrig ha läppstift o knappt inte läppglans heller så jag kan inte alls bestämma mig..  

Vilken mascara har du köpt? 
    Osäker på läpparna. Vill inte att det ska glittra för mycket på foto och så. Tror att jag kör på ett ljusrosa ganska naturellt läppstift och penna.

Mascaran var en vanlig vattenfast svart från maybelinne.

Ska spana in TiKei nu  :)
  • Godis

Ett bra tips är att ALDIG använda något ljusreflekterande då detta lätt får en att se glansig ut...

• salsa775

Vilket märke på primer använder ni?
    Har aldrig använt det förut...!
    Tack! 

Svar på tråden Produkter för att fixa sminket själv