plin skrev 2011-05-18 10:43:09 följande:
Kanske något vegetariskt? fast alla kanske är köttätare?
annars tycker jag att det låter gott. kanske något mer tillbehör. typ kanske lite grönsaksstavar och nån kall sås.
Ja, något vegetariskt alternativ måste jag ordna! alla äter inte kött... Och jag kommer att köpa mer frukt i sådana fall. Jordgubbar och melon tex Känns om att jag vill ha mer än det där faktiskt! Ja, såser som du skriver, det vore ju bra...finns mycket gott: ) Det är inte säkert att det blir detta, vi har pratat om grillat, tycker det känns "mer" på något vis.
Blivande fru Swärdh skrev 2011-05-18 11:29:01 följande:
Ska potatissalladen vara till både rostbiffen och BBQ kycklingen? Vore gott med klyftpotatis eller nåt i den stilen till kycklingen. :)
Vi kommer ha 6 olika varmrätter att välja mellan på vår buffé samt sallad, bröd o smör (tycker funkar bra med bara smör som du skrev), canapé, fruktbål och bröllopstårta (och snacks till festen). Trodde det skulle vara för lite att välja mellan men när jag jämför med andra är det nog kanske inte det. Man oroar sig alltid i onödan.
Jag antar det...det där är ett menyförslag från en cateringfirma. Jag var så less igår att jag ville catera allt, men idag känner jag för att göra allt själv! Kommer nog att bli grillat istället! Och så funderar jag på att göra lite pajer(om det finns några som passar att bjuda kalla), vinegrettepotatissallad och lite mer grejer. Jag är också rädd att det ska bli för lite! Vill ju inte att gästerna ska behöva vara hungriga och jag vill ha mer alternativ...alla tycker ju inte om allt! Och dom ska ju också få bli mätta såklart. Problemet för oss blir i sådana fall att vi inte kan servera varma tillbehör (typ potatisgratäng eller klyftpotatis osv). Vi kommer att vara på stranden nämligen.
Du behöver definitivt inte oroa dig att det ska vara för lite att välja på på eran buffé! Tyckte det lät som massor: ) Bål är förresten något jag också har funderat på!