• fialia

alltid i sista sekund men nu behöver jag verkligen er hjälp!!!

Vi skall träffa prästen imorgon och om vi vill ha en okonventionell utgångslåt måste detta ha bestämts och tas upp med prästen imorgon!!!

Först tänkte jag på U2-Beutiul Day. Den är grymt bra och vi. Men när jag lyssnade på texten insåg jag att den kan det inte bli. Samma sak med Coldplay - Livin la vida. Så hjälp oss nu att hitta en låt som passar.

Vi vill ha en glad, lagom rockig och grym låt som handlar om lycklig kärlek! Alla tips mottages tacksam!!!!

Bugar och bockar
    /Fialia

• Svar på tråden alltid i sista sekund men nu behöver jag verkligen er hjälp!!!
  • Freakie
    fialia skrev 2011-05-17 22:38:50 följande:
    Vi skall träffa prästen imorgon och om vi vill ha en okonventionell utgångslåt måste detta ha bestämts och tas upp med prästen imorgon!!!

Först tänkte jag på U2-Beutiul Day. Den är grymt bra och vi. Men när jag lyssnade på texten insåg jag att den kan det inte bli. Samma sak med Coldplay - Livin la vida. Så hjälp oss nu att hitta en låt som passar.

Vi vill ha en glad, lagom rockig och grym låt som handlar om lycklig kärlek! Alla tips mottages tacksam!!!!

Bugar och bockar
    /Fialia
    En tanke bara, låtarna ska spelas på orgel eller? Varför inte skippa texten och bara spela på orgeln? Då kan ni ju använda er utav U2 låten
  • mikaela86
    Freakie skrev 2011-05-17 22:42:09 följande:
    En tanke bara, låtarna ska spelas på orgel eller? Varför inte skippa texten och bara spela på orgeln? Då kan ni ju använda er utav U2 låten
    Så kommer vi att göra med coldplay låten Skrattande
  • fialia
    mikaela86 skrev 2011-05-17 22:45:48 följande:
    Så kommer vi att göra med coldplay låten Skrattande
    Inte en helt dum idé. Egentligen är Coldplaylåter mer vår och beutiful day hans låt... Har ni gett noter till organisten?
  • salsa775

Vet inte om den är så rockig men...
    vi ska ha "Oh my god" (the moniker) som utgångsmarsch.
    Glad och handlar om kärlek!
    kram 

• Syrinx

Stevie Wonders You're the sunshine of my life kan väl passa jättebra som utgångsmusik? Inte superrockig men åtminstone okonventionell, och sååå fin!

• Cantaton

Jag har varit på bröllop där Cold Play-låten spelats på orgel (utan sång). Gick jättebra!

Svar på tråden alltid i sista sekund men nu behöver jag verkligen er hjälp!!!