• Bäck

bröllopsfrisyr

hej
    Är det någon som vet på ett ungefär vad det kostar att få bröllopsfrisyr och smink gjorda om man går till en frisyr. jag vill ha det väldigt enkelt., både frisyren och sminket.

mvh sara

• Svar på tråden bröllopsfrisyr
  • elinochgregor
    Bäck skrev 2011-05-18 12:42:02 följande:
    hej
    Är det någon som vet på ett ungefär vad det kostar att få bröllopsfrisyr och smink gjorda om man går till en frisyr. jag vill ha det väldigt enkelt., både frisyren och sminket.

mvh sara
    För mig kommer smink, hår och hjälp med påklädning att kostarunt 3000 kr. Priset varierar säkert en del mellan olika städer och salonger.
  • kandersson174

Det är jätteolika- en full "brudklädsel" med håruppsättning, smink, påklädning och kanske champagne till kan ju kosta många tusen, har sett exempel på upp till 5000 kr.
    Min frisör kostar 1500 kr och då ingick provuppsättning.

• Gwennie

Jag kommer att betala 2000 kr. Det inkluderar provuppsättning, löshår och ev. färgning.

• Tårtsmula

Jag kommer att betala 2300 kr och då ingår konsultation innan.

• Bäck

tack för alla svar. Jag är väldigt osäker på vad jag vill göra och hur/var.

• Tårtsmula
    Tårtsmula skrev 2011-05-18 18:10:00 följande:
    Jag kommer att betala 2300 kr och då ingår konsultation innan.
    Det är utan smink. Sminket kostar 950 kr med konsutation.
  • MrsT2011
    Bäck skrev 2011-05-18 19:03:57 följande:
    tack för alla svar. Jag är väldigt osäker på vad jag vill göra och hur/var.
    I storstäderna kan det lätt gå på 3000 kr med hår & smink & påklädning, i bästa fall inklusive "testrunda".

Men sök upp frilansande sminköser på t.ex. blocket. Så länge provsmink ingår kan du ju anlita nästan vilken make up-artist som helst. Printa färgbilder från nätet som inspiration så att du med bilder kan visa hur du vill ha det.

Frisör är svårare, men ställ en fråga direkt till blivande brudar i "din" stad så får du säkert tips på prisvärda ställen! Samma sak där, har man bara fått testa innan, har med sig lite bilder, och sedan har fått en bra känsla för frisören, då brukar det bli bra.
  • misscat81

Jag betalar 800:-/timme för frisören, och 800:- för smink. Inkl konsultation. Det är på mindre ort, kan tilläggas.

Svar på tråden bröllopsfrisyr